diumenge, 25 d’abril del 2010

Carretera + CONCA DEL DARÓ

De nou un cap de setmana d'improvitzacions. El dissabte sortida en carretera amb en Xavi i l'Albert, a un ritme tranquil, més sortides així hauríem de fer.

El recorregut el següent: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Llagostera / Caldes de Malavella / N-II / trencant cap a Riudellots / a la rotonda de Sant Andreu de Salou a l'esquerra cap a Fornells / girar al trencant de la dreta cap a Llambilles / girar a la dreta al semàfor de Llambilles / Cassà de la Selva / Llagostera / Sant Miquel d'Aro (aquí amb una sèrie espectacular que hem fet amb en Xavi González pujant a plat la dura pujada de Sant Miquel) / Santa Cristina d'Aro / Castell d'Aro / carretera del Remei / SANT FELIU DE GUÍXOLS.

Distància: 72 km
Mitja: 25'9 km/h

El diumenge carregada de les btt i cap a la capital de la comarca, la Bisbal d'Empordà, a fer la volta llarga de la Conca del Daró. Una marxa que molts dels companys ja havien fet i que jo no havia tingut el gust, o la sort, depèn com es miri. A les 9:30h sortida i vinga, com és habitual de "marxa" res, tothom apretant les dents fins prop del km.10 que s'acabava la primera gran pujada. Aquests primers 10 km servien per fer l'aproximació a les Gavarres des del pla de la Bisbal i afrontar una dura pujada de pista que permetia començar a estirar i anar trencant el grup. A partir d'aquí començava, per a mi, el millor, els corriols. Aquest primer corriol fins a Sant Cebrià dels Alls, on hi hava el primer avitualllament ha estat genial, ombrívol amb arrels, pedres, ... tècnic en definitiva, com ens agrada als btteros d'esperit.  En general ha estat una cursa corriolera amb poca pista, això sí, la pista inicial i final per sortir i arribar a la Bisbal des de les Gavarres, era una pista pura i dura.  Després s'han fet pistes emblemàtiques com la de pujada al coll del "matxo mort" que per l'orografia del terreny (rocós i amb algun xaragall) podem dir que he agraït per reposar dels corriols, avançar terreny i al cap i a a la fi, per preparar-te per la darrera baixada per uns corriols tècnics, molt revirats i on dominava la pedra.

Considero que per ésser una "marxa" la segona pujada del perfil, era força dura perquè s'ha combinat tècnica + desnivell + distància. Era la suma de la trialera que pujava des del costat del restaurant de la urbanització Vall Repós i que després enllaçava amb el "matxo mort" i un cop a dalt del coll tombava a la pista de la dreta fins a les pistes planeres de la zona del Puig d'Arques. La pujada més llarga del recorregut. Personalment se m'ha fet pesada per la calor asfixiant d'avui diumenge i el sol que se't clavava al clatell. Era ben bé un dia d'estiu.

Una pujada tècnica i llarga però molt guapa i que es podia anar aguantant a ritme era "la de la mina", que sempre havia fet de baixada i que mai havia pujat. Aquesta s'ha de repetir!!

Potser allò bó que aporten els corriols, una barreja de diversió i risc amb la conseqüent pujada d'adrenalina, a la darrera baixada s'ha vist una mica truncada quan els corredors de la volta curta s'han ajuntat amb els de la volta llarga. Si bé, no perquè facis la volta curta has de saber anar menys en btt o has de tenir menys tècnica, també és cert que sovint et trobes molts corredors novells o d'altres que no volen arriscar massa baixant i que et fan reduir la marxa o fins i tot et fan aturar i baixar de la bici en llocs que potser si baixessis sol provaries de superar damunt la bici. Però bé com que era una "marxa" això no es pot criticar. Des de l'organització del la marxa del Daró defensen que aquesta "marxa" tothom la pot afrontar com més li plagui, com una cursa, com un entrenament, com una marxa, etc. Un altre tema són aquells que l'esperit competitiu els emboira una mica el seny, perden una mica les formes i el respecte i si poguessin et pasarien per sobre. Com a per tot hi ha gent de tot tipus, jo m'ho he passat molt bé. Espero tornar-hi!

Bé no sé, llàstima que el company Nava del Club Esportiu L'Escoleta del BTT no es trobi encara recuperat de la caiguda entrenant el circuit de Vilajuïga i no hagi pogut venir a fer-la, de ben segur que faria una crònica espectacular resseguint tot el circuit. Agrair-li de totes maneres el detall de venir-nos a veure amb la bici de carretera a la sortida.

Distància: 37'94 km
Mitja: 4'06 min/km

Felicitar des d'aquí a tots els companys que han vingut a la "marxa" i que s'ho han passat bé  sense prendre mal: en Pipo (Escoleta Btt), en Jordi Mont (Escoleta Btt), en Jordi López Ramot (Escoleta Btt), en Marc García (Escoleta Btt), l'Albert "molsa" (Escoleta Btt), en Xavi Gimeno (Bicicletes Esteve) i en Xavi González (Club Ciclista Platja d'Aro).