diumenge, 3 de juliol del 2011

Fent carretera!!

Malgrat no sóc gaire aficionat a fer massa curses sembla, no sé si us passa, que aquests dies hi ha un clima general entre els ciclistes a fer una parada en el món de les curses i passar a divertir-se amb els amics fent sortides canyeres aprofitant el punt de forma. En el meu cas m'ha donat per la carretera i tot i que no vaig passant el "parte" per aquí el bloc vaig sortint. De totes maneres com que utilitzo el bloc sobretot com un lloc per recordar sortides curioses o que per algún motiu em mereixen un record voldria deixar constància de les darreres sortides.

21/06/2011  
Aquell dimarts vaig sortir amb en Pipo de l'Escoleta Btt i recordo que era un dia de molt de vent, malgrat això vam sortir en carretera i vam decidir precisament anar a fer la ruta més desaconsellable quan fa vent. Vam fer la Ganga a un ritme guapo i després cap a la Bisbal / Vulpellac / Canapost / Peratallada / Sant Julià de Boada / carretera de Torroella a Pals / Pals / carretera de Pals a Begur / Regencós / pujada a Begur / descens canyero intentant picar-nos amb un nano que anava amb una moto de 49cc fins a Palafrugell / i per la C-31 fins a Mont-Ras / Vall-Llobrega / i quan estàvem a punt d'arribar a Palamós vam intentar atrapar un ciclista que va resultar ser en Roberto Sancho de la secció de curses de muntanya del Matxacuca. Amb ell vam tornar per Torre Valentina, Platja d'Aro, Castell d'Aro, Sta. Cristina d'Aro fins a Sant Feliu.

Al final,
Distància: 89'5 km
Temps: 3h 11'
Mitja de velocitat: 28'2 km/h

24/06/2011
Pel dia de Sant Joan vaig quedar amb en Jordi Mont del Matxacuca per fer una sortideta que al final va resultar llarga. Vam fer Sant Feliu de Guíxols / Sta. Cristina d'Aro / Llagostera / Caldes de Malavella / autovia paral·lela a la N-II, després carretera de Vilobí d'Onyar / Vilobí d'Onyar / carretera antiga de Sta.Coloma a Girona / Sta. Coloma de Farners / carretera de Sta.Coloma a Olot C-63 / Anglès / per la N-141 fins al trencant de Mas Lluners, on girem i al cap de pocs metres ens passen a tocar cinc cicloturistes una mica antipàtics que no ens diuen ni bon dia en plan PRO i és clar això no podia quedar així i amb en Jordi decidim paguin la seva mala educació amb suor i esforç jajaja... Ens posem a tirar i els comencem a posar nerviosos perquè veuen que els estem guanyant terreny a la pujada fins al punt que ens hi acabem enganxant (ull! en diferents moments vam anar a 40 i pico km/h), i fins i tot em poso a fer relleus amb ells la qual cosa els descol·loca fins al punt que no em tornen els relleus (cagats!!!) em xusco tirant del grup una estona, afluixo, em passen i quan queda poc per arribar a la carretera de Sant Dalmai a Aiguaviva, a Estanyol, em torno a posar a davant i els faig suar l'esperat però tímid ADÉU! que em dediquen, i no us ho perdeu, només alguns, perquè d'altres s'havien ofès, IMPRESSIONANT! Perquè els costa tant a molts ciclistes de carretera saludar. Ja no dic dir adéu, sinó aixecar la mà, els dits, somriure,... Amb en Jordi tirem per Salitja cap a Vilobí, Riudellots, Sant Andreu Salou, Caldes, Llagostera, St.Miquel d'Aro, Sta. Cristina d'Aro i Sant Feliu.

Al final,
Distància: 114'3 km
Temps: 3h 57'
Mitja de velocitat: 28'3 km/h

26/06/2011
Diumenge passat vam sortir amb en Jordi Mont i en Miquel Navarro del Matxacuca amb la gent de Bicicletes TOPE. Va ser una sortida genial, tot i que va ser a base de pals! La ruta va ser: Sant Feliu de Guíxols / Sta. Cristina d'Aro / Castell d'Aro / Platja d'Aro / Sant Antoni de Calonge / Palamós / la Fosca / C-31 fins a Vall-Llobrega / Mont-Ras / Palafrugell / Calella de Palafrugell / Palafrugell / pugem fins a Begur on en Miquel Navarro marca un ritme alegre fins a dalt però a la darrera pujada arrenca des del darrera en Javi Martínez i ens fot un pal sorpresa a en Miquel i a mi i arriba primer. Un cop arriba el grup baixem fins a Regencós, Pals i aquí comença la ruta turística del dia que ens fa en Climent. Ens comença a portar per una sèrie de carreteretes per anar a parar a Sant Julià de Boada / Peratallada / Vullpellac / creuem la C-66 i voregem la Bisbal per anar a buscar la carretera que porta a la Ganga i tornem a posar l'olla al foc perquè a l'ambient es respira un altre pal. Ens posem en fila índia a fer relleus i tant bon punt comencem a pujar, a mort fins a dalt, aquí no hi ha sorpreses. En Pep del Fornet i en Toni "brasilero" foten un pal però sense perdrel's de vista i quan queden poques corbes per arribar a dalt arrenca en Javi i en Miquel i jo al darrera. Al final en Miquel fa primer, en Javi segon i un servidor tercer. Un altre podi jajaja...

Baixem de la Ganga i es decideix pujar Romanyà per Calonge, quan encarrilem els planers en Toni "brasilero" s'escapa però ningú li dóna importància, al cap de poc arrenca en Mont i això ja em preocupa, perquè en Mont és molt de Mont jajajaj... i vaig i salto jo per interceptar en Mont i això que vaig avançant i no el veig, ai, ai, ai... Abans de començar la pujada el veig amb un lateral amagat canviant l'aigua de les olives, però llavors jo anava llançat, el grup que em perseguia a mi no estava massa lluny i decideixo continuar al meu ritme. Pujo sol tota a pujada i no veig en Toni per en lloc. Quan queden 3 corbes pel final m'intercepten en Javi, en Miquel i en Pep del Fornet, m'hi enganxo i quan pugen el ritme en Pep es despenja, al cap de poc, en Javi també es despenja i quan queden 200m pel dolmen arrenco i deixo en Miquel. Penso que quan arribi el descans del dolmen a Romanyà, en Javi i en Miquel s'animarien de nou i calia guanyar una mica de temps. Finalment resulta ser massa just perquè al planer ja veig en Toni i arrenco fort però en Toni em veu de lluny i també arrenca, merda! I això que sento en Javi que ve per darrera amb l'estil que el caracteritza, em passa i es queda a pocs metres d'en Toni que arriba primer a Romanyà. Em trec el barret per l'escapada d'en Toni, des dels planers d'abans de pujar i arriba primer, es merexia arribar primer. Pel què fa a mi, tercer podi! jajaja... Què faré amb tant de bronze!!! jajaja...

Va ser un gran dia de carretera, ritmes alts, pals, ruta turística,...

28/06/2011
Aquest dimarts passat vaig sortir amb en Pipo, en Jaume i en Robert Deulofeu. La sortida d'aquest dimarts va ser divertida perquè en Robert és un noi de 21 anys que havia anat en bici fa temps però ho havia deixat i ara vol tornar-hi. La idea era sortir a rodar però vam acabar fent força. Vam fer el "triangle curt" (Sta. Cristina d'Aro / Llagostera / Caldes / Cassà), vam pujar a Sta.Pellaia, Sant Sadurní de l'Heura, Cruïlles, la Bisbal d'Empordà, alt de la Ganga, Calonge, Romanyà (m'està agradant pujar-lo per aquesta banda), Sta. Cristina d'Aro i Sant Feliu.

Al final,
Distància: 91'98km
Temps: 3h 25'
Mitja de velocitat: 28'1 km/h

I finalment aquest cap de setmana, que ha coincidit amb l'inici del Tour de France 2011.


Doncs aquest cap de setmana era obligatori fer carretera pel matí i a la tarda veure el tour jejejeje... El dissabte vaig sortir a les 9h i no havia quedat amb ningú però pujant la carretera de Girona em toquen a l'esquena, em giro i en Joan Martí del Matxacuca em diu que ha quedat amb l'Àlex Guillot i en David Vegas i que m'hi afegeixi. Amb això que ens dirigim cap a Santa Cristina i el plan de l'Àlex i en David és fer la Ganga, esmorzar a la Bisbal i tornar cap a casa, perquè demà l'Àlex va a Porqueres. En Joan proposa que nosaltres anem tirant un cop allà. 

Fem Castell d'Aro, Platja d'Aro, Sant Antoni de Calonge, Calonge, alt de la Ganga a un ritme "in crescendo", com m'agrada i un cop a dalt, l'Àlex diu que ell espera en David i que anem tirant.  Tot baixant decidim fer Sta.Pellaia i tornar per l'altra banda. A les 12.15 començava el Tour i retransmetien tota l'etapa. Augmentem el ritme i pugem Sta.Pellaia també a un ritme alegre. Tot baixant en Joan proposa una tornada que no havia fet mai. Ens desviem cap a Llagostera i un cop a la carretera antiga girem a l'esquerra i seguim una carretereta que ens porta a principi de Sant Miquel d'Aro, just passat el Restaurant de Panedes. Fem Sant Miquel d'Aro i cap a Sta.Cristina i Sant Feliu.

Al final,
Distància: 80'11 km
Temps: 2h.47'
Mitja de velocitat: 27'1 km/h

Avui diumenge el dia prometia, sortia amb la gent de Can TOPE de nou. Erem gairebé una vintena (Carlos Luis Navarro "Trident", Jaume Estanyol, Javi Martínez, Pep del Fornet, Toni "brasilero", Tomàs i Eduardo Cortés, Pep de la Fiat, un guiri (no en sé el nom), un amic de l'Estanyol, el soci, en Climent, l'Albert Cabrejas, en Moi, en Jordi "mosso", dos nois del Medina Llagostera, etc. La idea era fer els Àngels per Girona d'entrada. el ritme ha estat alt de bon principi, tant alt que a l'altura de Cassà en Javi Martínez, en Toni "brasilero" i l'amic de l'Estanyol han forçat més el ritme i la resta hem pensat que era un ritme excessiu i no els hem seguit el joc, però la sorpresa ha estat que vèiem que no afuixaven i llavors he saltat per intentar connectar-hi però al darrera no m'han seguit i m'eh quedat en "terra de ningú" i he esperat els de darrera a l'altura de Llambilles. Hem fet Quart, la Creueta i ni rastre d'aquells tres. Un cop hem girat cap als Àngels en Trident, en Pep del Fornet i jo hem apretat per intentar recuperar metres respecte els escapats. De seguida se'ns ha enganxat en Jaume Estanyol i hem començat a pujar els Àngels com mai ho havia fet. Mai havia pujat els Àngels tant de pressa! En Pep del Fornet s'ha despenjat a la corba del Restaurant i quan en Jaume Estanyol ha agafat el relleu el ritme ha augmentat encara més. Quin tiu! Hem pujat els Àngels a una mitja de 23-24km/h, per mi impressionant! Als "planers" apretant asseguts i a les pujades apretant drets, no tinc paraules. A la penúltima corba en que ja s'insinua la clariana dels Àngels en Jaume i en Trident s'han picat i jo ja els he deixat, la veritat és que el ritme buffff... Un cop a dalt hi havien els tres escapats que es vanagloriaven de l'escapada i l'arribada amb èxit. Han admès que han optat per guanyar temps en el planer i després perdre temps a la pujada, perquè si haguéssim pujat tots junts no haguessin pogut arribar els primers. Cadascú fa el què vol i es xusca en el terreny que vol. Ben jugat!

Hem esperat la resta de gent i ha començat a ploure. Hem baixat plovent cap a Madremanya, i quan ja erem a Monells ja tornava a escalfar el sol. Hem anat cap a Cruïlles i d'aquí cap a la Bisbal, i santornem-hi cap a la Ganga a un ritme canyero per enfilar la pujada. Es notava que tots estàvem tovets. En Trident i l'Estanyol ja no han saltat, jo anava a davant amb un grup on hi havia en Javi, en Pep del Fornet, l'amic de l'Estanyol i un noi del Medina Llagostera. En Pep del Fornet ha saltat i semblava que aguantava força bé però els altres ens hi hem anat acostant i ja passat el km9 he saltat, he notat que en Javi se m'enganxava i quan quedava poc per fer port, en Javi m'ha pelat per la mida d'una bici, casu'n dena!!! Baixada de vertígen i afrontar l'última pujada: Romanyà per Calonge! Aquí han marxat cap a Sant Antoni en Jaume Estanyol, l'Albert Cabrejas, en Jordi "mosso", en Moi, un noi dels Medina Llagostera, el soci, etc.

La resta (Tomas i Edu Cortés, Pep de la Fiat, Pep del Fornet, Carlos Trident, amic de l'Estanyol, en Climent, en Javi, en Toni "brasilero" i un servidor) hem anat tots en grup però només començar la pujada ha arrencat fort en Carlos "Trident" i l'amic de l'Estanyol l'ha seguit. Han arrencat quan la resta ja estàvem pujant i cadascú ha agafat el seu ritme i s'ha trencat el grup. Els perseguidors dels dos escapats érem en Javi, en Pep del Fornet, en Toni "brasilero" i jo. Hem pujat ràpid però els altres s'escapaven. He fet com la setmana anterior i he arribat primer al dolmen i he apretat al planer però si l'altre dia podia haver apretat i no vaig arrancar fort fins massa tard, aquest cop les forces no estaven per tirar coets. He anat apretant però els altres se m'han afegit i tots quatre drets hem deixat anar tot el que portàvem i he fotut un "pet" a 20m de Romanyà, he hagut de parar d'apretar de cop i m'han passat en Javi, en Toni i en Pep, no vegis. Ha sigut molt guapa l'experiència d'anar al límit de forces, l'entrenament com el de la pujada als Àngels dur però genial, i les sèries que hem fet amb els sprints també estan bé.

Al final,
Distància: 94'57km
Temps: 3h. 25'
Mitja de velocitat: 27'7 km/h

Bé, i fins aquí aquests darrers dies de sortides divertides que he fet amb companys de la zona.