diumenge, 11 de març del 2012

182 + 43 = 225 km.

Es presentava un cap de setmana amb bon clima i el divendres proposava a en Jordi Mont fer un circuit que m'havia explicat en Quim Gelabertó un dia de la setmana passada i que m'havia semblat factible de fer si es disposava d'una bossa d'hores a l'esquena.

Quedàvem a les 9h a la BP de Santa Cristina i començava l'espectacle. El Recorregut: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro [a l'altura de Mobles Mulà vèiem el dispositiu de bombers, mossos i ADF que s'ha muntat per coordinar els treballs del malaurat incendi de l'Ardenya. Quina merda!] / Llagostera / Caldes de Malavella / carril paral·lel a la N-II fins a la rotonda que va de Riudellots a l'aeroport / carretera de Vilobí d'Onyar / Vilobí d'Onyar / Sant Dalmai / Estanyol / MAS LLUNERS / carretera N-141 d'Anglés a Bescanó fins al trencant de Bonmatí / Bonmatí / Constantins / Gi-532 fins a les SERRES / agafem la Gi-531 i tombem a l'esquerra cap a Sant Martí de Llémena / entrem a la Garrotxa i a Sant Esteve de Llémena / ens passa un noi de Sant Esteve d'en Bas i al cap d'un moment un altre noi ens diu d'afegir-se al nostre darrera, i amb això que enllaçem amb el que ens havia passat i anem fent tots quatre a bon ritme tot el planer i comencem a pujar les ENCIES sense afluixar el ritme a plat / amb això que com que no vol la cosa anem apretant amb en Jordi però sàviament ell es deixa caure (l'altre noi ja s'havia quedat només començar) i jo com que sóc un picat segueixo pujant i l'altre noi se'm posa al costat i anem tots dos pujant asseguts ràpid i amb el plat, buffff... però s'havia d'aguantar i deixem enrera en Jordi tot i que molts moments el tenim a la vista i al final en el planer de dalt ens enllaça. A dalt les Encies aquell noi es queda a esperar el company i amb en Jordi enfilem la baixada cap a les Planes d'Hostoles / les Planes d'Hostoles / abans he dit que sàviament en Jordi s'havia despenjat perquè ell es regula molt bé i a mi en moments donats fer alguna apretada ja m'agrada, tot i ser massa aviat pel moment de forma d'aquesta època, el què passa és que encara ens quedava molta sortida i calia regular-se més / continuem planejant per la carretera de Santa Coloma de Farners a Olot amb un vent de cara emprenyós fent relleus fins a Amer / fem la pujadeta de sortida d'Amer però continua bufant, bufff... i les cames encara se'n recorden de l'apretada de les Encies / arribem al Pasteral / i continuem fins a la Cellera de Ter, en Jordi fa l'acció de parar però li suggereixo de fer una parada a un super d'Anglès que ja hem parat alguna vegada / continuem i al cap d'escassos 2 km ja som a Anglès / fem una paradeta al super i després de beure alguna cosa i menjar quatre galetes enfilem el port del dia, 24 km de pujada fins a Sant Hilari per l'eterna pujada de la banda d'Osor. Després de la paradeta sembla que m'he refet i pugem força a l'idea, a més fa molt bon dia i tot i que veièm el sol molt poc des d'aquesta banda, quan l'encertem s'agraeix. El que té la pujada d'Osor és que et vas animant, vas pujant ràpid, però és llarga i això fa que en certs trams posar-se de peu ajuda a desentumir les cames canviant la posició de la pedalada i això em va anar fantàstic. Al final ja em tens picant-me de nou, però aquest cop amb mi mateix jajajaja... sort que en Jordi està fort i allà estava responent a totes, es queixava que el maltractava (irònicament) jajaja... Al final 24 km i SANT HILARI al sac.

Enfilem una baixada de vertígen cap a Santa Coloma / arribem a Santa Coloma de Farners i anem cap a la carretera vella de Girona a Santa Coloma que puja per sota l'eix i que porta cap a Vilobí d'Onyar / arribem a Vilobí d'Onyar / carretera de Vilobí d'Onyar fins a a la rotonda que porta a Riudellots / Riudellots de la Selva / girem cap a Sant Andreu Salou / al cap de poc tombem cap a la Via Làctea per arribar al polígon industrial de Cassà de la Selva / de Cassà anem a buscar la carretera que porta a Caldes i pugem a la carretera de Girona a Sant Feliu per tornar ja cap a casa / arribem a Llagostera / Santa Cristina d'Aro [en Jordi s'acomiada] i continuo fins a la darrera pujada de tots els dies, la de la Font d'en Pi, que pujo ja pels meus... fins a SANT FELIU DE GUÍXOLS.

Al final,
Distància: 182'2 km.
Mitja de velocitat: 26'3 Km/h
Desnivell: +1820 m.

I diumenge tocava sortida escoletera, els companys del Club Ciclista Escoleta BTT (en Pipo, en Nava, en Lluís, en Manel, en Jaume, l'Àngel, en Narcís i en Jordi Remus, en Jordi "google", en Xevi Comas, en Pere, l'Albert, en Xavi, etc.) presentaven l'equip i havien quedat per fer una sessió de fotos i una sortida de germanor. Als habituals de les sortides del club però que som d'altres clubs (en Jordi Mont, jo, etc.) en Pipo ja ens havia dit que cap problema, per tant, a les 9h quedàvem al Tipi Park d'Aro i anàvem cap a Castell d'Aro, on l'amic Banyeres ha fet fotos dels membres de l'equip davant l'església i a les escales del fossar.

Després començava una sortida corriolera per la zona del circuit del Caixa Girona de Sant Feliu, després cap a la zona de Solius [on hem vist els efectes del foc de primera mà] i cap al carril bici per les vaques. Aquí alguns ja s'han retirat i la resta hem agafat els plans de Panedes fins a la font del mateix nom, on hem fet una parada. Tot seguit hem anat cap a la carretera de la Font Picant a Romanyà per creuar-la i fer el darrer tram de la baixada de la gallina, el més corriolero, fent eslàlom entre els brucs. Carril bici i cap al Tipi de nou on el Sr.Pipo, president del Club Ciclista Escoleta BTT, s'ha marcat un detallàs i ha convidat a tots els assistents a una ronda i unes patatetes que no vegis com han entrat. Merci Pipo.

Valoració.
Immillorable sortida de diumenge amb bona companyia amb un recorregut i un ritme molt assequible perquè el què importava era anar plegats i disfrutar els trams tots junts. Pel què fa al cap de setmana, doncs genial tot el que sigui sumar volum.

Properament en el bloc dels companys del Club Ciclista Escoleta BTT podreu veure les seves fotos oficials.