dilluns, 27 d’agost del 2012

5è classificat al POLLASTRE 2012

 
Foto: Pipo

Una nova setmana, la del 20 al 26 d'agost, i +vici que ha caigut (i no m'he equivocat amb la "v baixa"). Després de la caiguda del diumenge passat a la sortida amb l'Escoleta BTT i la retirada cap a casa, el dilluns (tot i la pallisa del dissabte), tenia ganes de pedalar per solventar el diumenge. En Jordi Mont em va trucar i vam anar a fer una volta en carretera fins a Llagostera / Recuperacions Navarro / i cap a buscar Panedes / St.Miquel d'Aro / ROMANYÀ i de forma extraordinària seguir per la carretera de Mas Nou fins a Roca de Malvet i baixar per allà per tornar a Santa Cristina d'Aro i Sant Feliu. Pels que no ho coneixeu, el tram de Romanyà a Roca de Malvet per anar en bici de carretera el desaconsello l'asfalt està ple de forats, sorra,... molt irregular.

El dimarts tocava sortida amb en Pipo també en carretera, però buuuufffff... quina calor feia. El recorregut: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Llagostera [aquí posem el turbo jejejej] / Cassà de la Selva / Llambilles / Quart / d'aquí ens desviem i anem a buscar la carretera de Quart a Fornells de la Selva / Fornells de la Selva / polígon industrial de Campllong / Riudellots de la Selva / Franciac / autovia paral·lela a la N-II fins a Caldes de Malavella / Caldes de Malavella / Llagostera / Sant Miquel d'Aro / Santa Cristina d'Aro / SANT FELIU DE GUÍXOLS.

El divendres, tot i la calor, vaig fer una mica d'spinning i el diumenge matí, el POLLO!! 10è aniversari d'aquesta "marxa no competitiva" que ja sabem tots que hi anem a passejar, jajajaja... Ostres tu hi havia molta gent, més de 300 inscrits a la Gallina i el Pollastre. Impressionants les bicis de la penya! A quarts de vuit surto de Sant Feliu i pedalant cap a Santa Cristina d'Aro, saludo a coneguts i recullo el dorsal, el número 295. El col·loco i ens diuen que anem cap al centre del poble que es surt d'allà. Un cop allà em poso gairebé sota l'arc de sortida, en un costat tota la gent de Bicicletes Esteve, a l'altra la gent de l'Escoleta BTT i després de diferents clubs, entre ells un servidor del C.C.Platja d'Aro. Al quedar pocs minuts comença a venir gent per davant i em quedo en una segona fila. A les 8:30h sortim escopetejats i cap a la carretera de l'esglèsia amunt no sense frenades, nervis, esbufecs,... La idea és mirar d'aguantar amb els de davant tot el que pugui. Pugem cap al Mas Nou i ens fan passar pel camp de golf, molt guapo però com s'arrapa l'herba, al camp de golf puc veure com els de davant, un grup d'uns 15-20 es van estirant. Em vaig recuperant de la pujada de pulsacions de la pujada inicial i vaig remuntant posicions fins a quedar-me el 16è-17è. L'Enric Massós i en Narcís Remus en un control em diuen la posició i m'animen. Tinc a davant l'Almendros (que el dia abans ja havia fet la Guilla, quin tiu) m'hi enganxo i vaig amb ell fins a la separació de Gallina i Pollastre, allà el paso i del control em diuen que tinc l'Òscar Carrasco allà mateix, ostres tu, ja estava flipant, acabava de passar l'Almendros i tenia l'Òscar Carrasco a prop, ostres això vol dir que estava força endavant, potser de cap als 10-12 primers. A partir d'aquí comença la duresa, baixades molt guapes, camins que no havia fet mai fins trobar-nos la pujada de les canyes de bambú. Mare de Déu Senyor!!! com diria en Higgins. Vaya tela! Tot pujant em trobo en Josep Tejedor inflant la roda: Vas bé!  Sí,sí, ostres anava 4rt o 5è però la roda,... res, res, tira, tira. Segueixo pujant i en un pepino em passa en Tejedor, joder!!! com està el tiu. Segueixo pujant i ja veig a davant l'Òscar Carrasco i dos del Bike Area Llagostera. Arribo a Puig d'Arques i en Miquel Navarro i companys m'animen i em diuen que vaig molt bé, ostres tu, agafo un tros de taronja al vol gairebé i vinga, anem cap a Sant Cebrià dels Alls i tinc a davant a un que poc després passaré a la baixada, enfilo cap a la pujada de pedres i veig en Josep Tejedor caminant: Tiu què? Res acabo de punxar, tira, tira que vas molt bé. Em trobo un més pel corriol remenant la bici i jo vaig pensant, osti si anava tant endavant i entre un que he passat, en Tejedor i l'altre que se li havia espatllat no sé què, ara ja no me'n deuen quedar gaires a davant. Gassss!!

Ja veig a davant l'Òscar Carrasco m'hi apropo i de seguida sortim a la pista que puja al Puig d'Arques per la banda de la Bisbal. A la pista puc veure immediatament a davant en Javi Macías i davant seu una mica adelantat en Joan Canaleta, tots dos del Bike Àrea  Llagostera. A la pujada m'eganxo a l'Òscar Carrasco i quan puc el passo, i ell se m'enganxa una estona. Després miro d'enganxar-me a en Javi, que ja ha atrapat en Joan però a uns 10m en Javi cau al mig la pista perquè en Joan para en sec i veig que es giren. ??? Ostres s'han passat l'entrada del corriol. Abans que ells puguin entrar-hi jo ja hi sóc i giro (3 menys) vaig tirant i pujada de corriol amb la bici al costat, a dalt ens marquen que som del Pollastre i gasssss... surto a la pista i baixo de nou cap a l'avituallament per on hem passat abans. En Miquel Navarro em diu que vaig molt bé i que vaig 5è Quèèèèèè??? jo flipant, ni em paro, per aprofitar l'embranzida de la baixada i amb el mateix plat enfilo la pujada , devia portar en Joan i en Javi molt aprop. Miro un moment enrere i tan sols en veig un.

Pistegem i girem el camí dels burros a l'esquerra i anar baixant, allà veig un del Radikal bikes i a la baixada l'atrapo (aquest seria el que va quedar 3r) seguim però després ve la pujada del pollastre. Buuuuufufufufufuf... Pujada del copón ja abans d'arribar on comença el pollastre. Peu a baix i cap amunt. Pujo darrera del del Radikal a peu tots dos i sento al darrera que arriba en Joan. Tots tres pujant a peu. Abans d'arribar a dalt en Joan corre una mica a peu i es fica darrera del del Radikal i baixen ràpid, em treuen uns metres i jo darrera. Vaig tirant i ja els perdo de vista. Venen després uns puja i baixa pastosos i que ja comencen a matxacar força i em passa en Javi. Jooodeeeerrr!! Jo darrera com una lapa i així fins a Romanyà. Enfilem els corriols i baixada final des de la carretera de Romanyà a Mas Nou i el pulsador de baixar pinyons no em va  MEEEEERRRRDDDA! . La sort és que els pinyons petits tan sols els necessito per avançar més ràpid en baixada, a la pujada ja vaig bé amb els grossos :-P . A la baixada poso el plat gran i així supleixo una mica el fet de no poder baixar pinyons. Tot això amb en Javi a davant meu. A la baixada ja trobem gent de la Gallina i de seguida s'aparten. Baixem volant!!!! I en un moment, al veure que jo podria forçar més a la baixada i en Javi em reté una mica li demano si em pot deixar passar i em diu que sí que cap problema, em deixa passar i GÉRONIMOOOOO!!! jajajaja... En Javi no em pot seguir i ja entro a la línia al cap de res, la baixo, vaig al camp, acabo d'apretar i ja veig el pavelló i vaig pensant, com dec haver quedat? com dec haver quedat? Passo per la meta i canten: 5è del POLLASTRE!

Déu meu, 5è del pollastre, mai havia pujat tant amunt a les classificacions. La vegada que havia pujat més va ser un 28è el 2010. Molt feliç! ens abracem amb en Joan (4rt Classificat, a 1'24" meu) i amb en Javi (6è classificat a 14" meu).  El 3r va entrar a 2'10" davant meu  però és que els dos de Bicicletes Esteve que van fer 1r i 2n a 20' buufff... quins tius!! 

Al final,
Distància: 42'7 km
Temps: 2h 29'
Posició: 5è de 252 classificats [primera doble suspensió a creuar l'arribada, jaja... ;-P]

Valoració:
Molt bona cursa, m'he sentit molt concentrat en la cursa i tret de l'avituallament de Puig d'Arques, que pujant he alentit la marxa per agafar un tros de taronja, no m'he parat a cap avituallament, una mica com vaig fer a Remences. Portava menjar a sobre i un bidó que si l'acabava m'hagués obligat a reomplir en un avituallament però no me l'he acabat. Cosa que he fet només arribar! De menjar, mitja barreta energètica. A l'arribada no podia deixar de beure per això. 

Quines sensacions més estranyes, em sentia feliç però fora de lloc, no estic acostumat a fer tant bones posicions en classificacions i la gent que em coneix em felicitava perquè m'havien vist a les classificacions o quan em preguntaven què havia fet i els ho deia flipaven i em felicitaven contents. Em vaig quedar una mica aplacat, de l'esforç i em vaig haver d'anar a remullar el cap al lavabo. M'hagués anat bé una dutxa però no portava roba, la idea era anar i tornar en bici cap a Sant Feliu. L'esbandida de cap va anar bé, allà m'hi vaig trobar en Josep Tejedor fent el mateix jajaja... Em va comentar que les dues vegades havia tingut problemes a la roda i que al final li van haver de deixar una càmara perquè no la portava o ja havia utilitzat la que portava.

Els que em coneixeu ja sabeu que no m'agrada fer curses, i que a mi m'agrada entrenar i intentar anar millorant aquests entrenaments per sentir-me millor cada any. Reconec que és una gran satisfacció quedar 5è al pollastre, sobretot en el seu 10è aniversari i després de la duresa del recorregut. Em demostra que vaig entrenant bé i que les hores que hi ha al darrera d'això allà estant per aprofitar-les pel que les necessiti. També cal pensar que en tota cursa pots tenir mala sort i tenir problemes mecànics i tot a prendre pel cul. Quan passa això se't trenca el ritme i la concentració. Per aquest motiu fer una bona posició en una cursa comporta no és tan sols "estar fort", també cal tenir sort. Sort de no caure, sort de no patir problemes mecànics, sort de no perdre't. A partir d'aquí les classificacions es conformen en base a això, a l'entrenament i a les "sorts" de cadascun. 

Ja no m'allargo més!
Enhorabona a tots/es els corredors, que aquest any se les portava.
Felicitar a l'Agrupació Excursionista Matxacuca en general i a la seva Secció de Ciclisme en particular per la bona organització d'aquest cap de setmana i sobretot pel 10è aniversari del Pollastre/Gallina. Personalment no m'he perdut enlloc i he trobat que tots els encreuaments estaven molt ben indicats. El circuit molt dur però molt guapo. Com que sóc molt pureta amb aquestes coses i m'agrada que quan faig btt, sigui el màxim de btt (corriols, zones tècniques, zero pista) podria dir que hi va haver excessiva pista pel meu gust, però també entenc que el "zero pista" o les zones tècniques són ingredients complicats de posar i menys amb una cursa de tants quilòmetres i que té voluntat de ser popular, és a dir, per tots els nivells que practiquen btt. Per això, no tinc cap crítica us aplaudeixo per la feina que heu fet pensant el circuit, netejant corriols i gestionant la cursa (marcar el recorregut, avituallaments,...).

Espero que el MÉS i MILLOR que emplaçava en Quico pel proper any fos un MÉS figurat, d'aquells que es diuen quan vols dir que hi haurà més edicions de la cursa, i no més duresa perquè tius, cada any és més dur ;-))) 
.

El diumenge tarda, després del Pollastre, dinar i comentar la jugada amb la gent de l'Escoleta BTT, vaig decidir anar a nadar per desconnectar. Feia una mica de temporal i l'aigua estava força bruta arran de costa però vaig anar a fer el circuit de costum a les boies de la Conca. 
550 m. aprox.