dilluns, 15 d’octubre del 2012

3 dies

Doncs acabem de passar tres dies festius ben aprofitats. El dijous al vespre ja començava bé la cosa, al Centre Cívic de Santa Eugènia de Girona projecció del documental PURA VIDA de Pablo Iraburu i Migueltxo Molina (2012). Un documental dedicat a una de les operacions de rescat més impressionants de la història de l'Himalaya, la de Iñaki Ochoa de Olza, alpinista basc, pujant a l'Annapurna. El documental reconstrueix els quatre dies en què vuit persones d'arreu del món van respondre a la crida d'alerta, es van organitzar i van desenvolupar el rescat posant en perill les seves pròpies vides. Us el recomano, un exemple de fraternitat entre amants de l'alpinisme.

El divendres pel matí no havia quedat amb ningú per sortir, tot traient a la Neula a passejar un cel ennuvolat amenaçava pluja per sobre l'Ardenya. Cap a Girona i la Bisbal el cel tampoc presentava massa clarianes però no indicava pluges imminents. De cop recordo que a les 8:30h la secció de ciclisme del Matxacuca organitzaven una sortida de carretera amb final al Puig d'Arques. Uuuuiixxxxx tenia el temps massa just! Arribo a casa, esmorzo, em vesteixo i surto cap a la BP de Santa Cristina.

A les 8:46 passava per la BP i òbviament ja havien marxat. Em poso el xip i em proposo intentar interceptar-los (sabia que la idea era fer la Ganga, Santa Pellaia, Sant Miquel d'Aro, Romanyà i Puig d'Arques). Buufff... no va ser fins a la Bisbal i sort que s'havien aturat a reparar una punxada. Fins allà em va sortir una mitja de 31'4 km/h :-P fiiiiuuuu... Hi havia molta gent, prop d'una dotzena de persones (Miquel Navarro, en David Bragulat, Àlex Guillot, Joan Martí, Quim i Àngel Pareta, David Vegas, etc. del Matxacuca, l'Eduard Hernández del Bicicletes Tope, la Cristina Hernández de l'Ayats Cycles i en Manolito Villalba del Club Aquàtic Xaloc) En David Bragulat ja no hi era perquè s'havia escapat i no s'havia adonat de la parada per reparar la punxada (no el vam veure fins al final). En definitiva, gent coneguda i de bona pasta. 

Sortim de la Bisbal i ens dirigim cap a SANTA PELLAIA a un ritme tranquil, un cop comencem la pujada en Manolito s'escapa i ningú en fa cas, al cap d'una estoneta surto jo a veure si el puc atrapar per pujar amb ell (no ho puc evitar ;-P ). Havia tardat massa i em costa força intentar veure en Manolito, als darrers 5 km. el veig i vaig retallant distàncies però tot i la remuntada en Manolito arriba merescudament primer a Santa Pellaia. Ell passava la línia que hi ha allà pintada i jo girava la corba final i trepitjava la pintada dels darrers 50 m. -uiiiixxx.... per poc Manolito, molt bé nano, ben jugat. Al cap de poc ens reagrupem i enfilem la baixada cap a Cassà i cap a Llagostera de tranquis. Un cop a Llagostera passem per la zona de Gaià fins a la carretera de Panedes. A mitja carretera comença l'espectacle, es veu que ja estava previst anar plegats fins aquí i a partir d'aquí sálvese quien pueda!. L'àlex Guillot i dos nois més ataquen i es van allunyant, de darrera surt en Manolito i en Micky, en Joan i jo anem darrera i interceptem els escapats a l'enllaçar amb la carretera de Panedes. Pugem fins a Sant Miquel d'Aro alegres, alegres... vaja amb la "cassola" posada i cap a ROMANYÀ procurant no afluixar el ritme. En Manolito es despenja pujant Sant Miquel i Romanyà i vaig tirant cap amunt amb en Joan i en Micky enganxats procurant que en Manolito no ens intercepti i així tenir més oportunitats jajajajaja... Arribem a Romanyà i en Manolito se'ns afegeix. Sense parar ens traiem "manguitos" i descordem "xaleco" per afrontar el Puig d'Arques (ni rastre d'en David Bragulat encara). Tant en Micky com jo ens esperàvem un atac d'en Manolito en el planer previ a la casa però no resulta i afrontem la primera rampa els quatre. Quina emoció!!! Imposem ritme i m'escapo pujant amb en Micky al darrera. Tros de planer, baixada (aquí ensurt del dia, un 4x4 de cares en una corba i una suor freda durant una bona estona, jo patint per en Micky que venia al darrera i ell patint per mi quan va veure el cotxe sortir i jo passar just per la dreta). Baixada, planer, pujadeta i baixada prèvia al desviament del Matxo Mort. Aquí en Micky em passa i el tiu es marca el moment tàctic. Punyetero!! No treu el plat gran i continua apretant durament un tros més, el just per treure'm uns 150m ben bons, puffffffffff.... Opto per reservar-me i trec el plat i vaig fent amb més cadència. Al cap d'un parell de corbes el veig, ja amb més cadència i intento no perdre'l visualment i anem fent així. Vaig remuntant però tot i reduir distàncies, arribem a la darrera rampa on es veu ja la part de dalt i la distància que ens separa, tot i ser d'uns 15-20 m. són suficients perquè arribi ell primer, bé de fet, segon, perquè trobem allà un sorprès David Bragulat que ens diu després de portar escapat des de abans de la Bisbal: - No m'heu vist, no em vèieu,... acabo d'arribar fa res, 30"...  Nosaltres ben rostits li diem que no i que portàvem enxufats gairebé des de Llagostera. Que guapo!!! quina sortida, ens felicitem i li comento a en Micky la seva bona jugada i em comenta que la setmana abans ja havia pensat que ho faria, sacrificar-se una mica més en aquell tram per guanyar una distància i després baixar d'intensitat i procurar mantenir la posició, a més no volia arribar amb tu a dalt... jajaja... Micky ja pots comptar, estàs molt bé home!! Ben jugat, sí senyor!!!

Al cap de poc arriba en Joan i en Manolito i al cap d'una estona van arribant els altres. En David Vegas enviava un sms dient que ja havia tirat cap a casa i l'Eduard i la Cristina no venien. Amb aquestes que enfilem la tornada i després de baixar la rampa del final i fer el tros de "planer" ens els trobem de cares, a 700-800 m del final. Decidim fer mitja volta tots i acabar-los d'acompanyar fins a dalt. Veig en Manolito que fa un sprint decidit, després l'Eduard i penso, ara sí que no: Arrenco ràpid també i a dalt, buffff... sèrie al canto! jajaja... En Manolito diu: -ke kabron!! i jo li dic: -Tiu dos vegades no jajaja

Arribem tots a dalt i cap a baix per enfilar la tornada. Pugem la darrera rampa que comença al corriol on creuava la Marxa del Pollastre d'aquest any i gairebé a dalt comencen a caure gotes: -No fotis, tot el matí ens hem salvat de la pluja i ara per un quart d'hora ens mullarem?? amb aquestes que en Joan Martí se'm posa al costat i em diu: -Què apretem fins a baix? -Vinga va, fot-li que no em vull mullar! [i amb aquestes que comencen a caure gotes grosses però tot arribant a Romanyà ja han parat] Baixem ràpid fins a la Font Picant, planer fins a Santa Cristina i al supermercat Esclat esperem a la resta.

Gran sortida sí senyor, va anar molt bé. Arriben tots i alguns es queden a un toc que munta el Matxacuca però d'altres ja marxem i m'acomiado.

Al final,
Distància: 94'59 km
Temps: 3h 18'
Mitja de velocitat: 29'3 km/h

El dissabte tocava donar un cop de mà al club amb la reedició del COSTA BRAVA RAID que organitza el Club Ciclista Platja d'Aro. el passat 1 de setembre el pla alfa 3 va obligar a tancar el Massís de les Gavarres i no es va poder disputar el recorregut previst per les categories d'èlit i aventura, al cap d'uns dies es va comunicar als participants que es faria una reedició i que pels inscrits en aquelles categories l'1 de setembre, la inscripció seria gratuïta. Cal dir que la reedició va ser tot un èxit i tots els equips d'èlit, aventura i iniciació van rebre premis.


Pel matí de control al Castell de Vila-Romà, per sobre Sant Joan de Palamós, una zona desconeguda per a mi. Grans paratges! Amb en Ricky hi vam anar amb temps per posar les balisses i buscar algun bolet. De bolets dos i les balises les vam anar a col·locar i a treure corrents. No vegis!! Jo que em pensava que no faria res dissabte, ja em tens pujant i baixant del Mirador de Montagut al castell de Vila-Romà per tots els corriols existents i voltant alguna pista del darrera. Per la tarda al Centre Btt de Castell d'Aro rebent corredors i donant més cops de mà al club.

Control secció trekking al Castell Vila-Romà
Balisa al cim del Montagut amb Calonge al fons
El diumenge al matí toca BTT i quedo amb la gent de l'Escoleta BTT. A les 9h quedem a la BP de Santa Cristina d'Aro. En Pipo i en Nava de l'Escoleta BTT, en Josep de l'Ayats Cycles i de camí cap a Santa Cristina a la BP de Sant Feliu s'hi apunten en Miquel Navarro del Matxacuca i l'Emilio de l'A Pike Bikers. Sortida canyera per l'Ardenya. Castell de Solius, roques de la Mare de Déu, cap a l'abocador, camí romàntic, corriol de la passera de Llagostera, cap a can Roura, carril bici i ziga-zagues cap a la urbanització dels Escuts, plans de Panedes, pujar cap a Ca l'Aldric, corriol final del pollastre de baixada fins a peus de la pujada d'asfalt de Sant Miquel d'Aro. Cap a la font de Panedes, d'aquí cap a la carretera que puja a Sant Miquel d'Aro des de la Font Picant, baixem la gallina, seguim cap a la Font Picant [en Josep de l'Ayats Cycles i l'Emilio de l'A Pike Bikers ja es retiren força xuscats] i d'aquí en Pipo, en Nava, en Micky i jo tornem a anar cap a Solius pujant a l'idea per la pista de sorra del monestir de Solius fins a Roca Ponça. Aquí anem a buscar un corriol nou i enfilem ja la tornada.

Al final,
Distància: 54'94 km
Temps: 3h 16' pedalant

Valoració.
Dies aprofitats. Aquesta setmana, el dimecres vaig anar a córrer amb en Jordi González i en Marc Bernabé i vaig fer un mal gest i em vaig notar una punxada al genoll però amb gel i repòs, el divendres en bici ja no vaig notar res, i el dissabte, col·locant balises no me'n vaig ressentir fiiiuuu... Com dic sempre, per fer unes voltes sí, és molt guapo no puc dir el contrari, però estic avessat a la bici i hauria de dedicar més hores al córrer per acostumar genolls, etc. i la veritat em fa certa mandra, sabent i escoltant al meu entorn com molts que corren sempre pateixen lesions. Mentre pugui anar-ho fent a aquest nivell de dominguero ja en tinc prou.