diumenge, 24 de març del 2013

Salut i km

I després d'una setmana més a la vila del pingüí, sense gaire cosa a destacar que força bici i poc nadar, com cada setmana tinc ganes d'arribar a la tirada llarga del cap de setmana. Aquest dissabte en Jordi Mont no podia sortir i jo volia fer una ruta que tenia pensada sí o sí, o sigui que sortia tot solet disposat a imposar-me un ritme i a intentar mantenir-lo amb dignitat ;-))) fins al final. 

A les 9:08h sortia de casa. El recorregut: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Llagostera / Caldes de Malavella [aquí ja feia estona que queien gotes però va començar a plovisquejar, meeeerrrrgggda... continuo pedalant, perquè ja havia agafat l'impermeable per si plovia més, un cop a la N-II la cosa canvia i fins i tot hi ha raigs de sol] vaig a buscar la rotonda per poder anar a l'altra banda i agafo direcció cap a Mallorquines / un cop a Mallorquines / vaig cap a Riudarenes / Santa Coloma de Farners / a partir d'aquí cap a Sant Hilari. Pujar per aquesta banda pica més que per l'altra però també pots posar-te un ritme i pujar força gradual, a més els darrers 6-7 km, planegen força. Un cop a SANT HILARI, com que encara em queda molt, no paro i de seguida vaig a enfilar la baixada [tot baixant em creuo un grup d'uns 6-7 ciclistes, entre ells en Carlos "Trident"]. Baixar per Osor m'atreviria a dir que és dur i tot. Per baixar ràpid has de pedalar fort, d'acord que hi ha certa inèrcia però entre les corbes tancades que t'obliguen a sortir-ne amb ganes de reemprendre la velocitat que portaves quan hi has entrat i els trams que no hi ha inèrcia que valgui (per exemple: de les Mines d'Osor a Anglès) doncs pffffffff.... tela amb la "baixada".  Un cop a Anglès giro cap a l'esquerra i per la C-63 cap a la Cellera de Ter / El Pasteral / Amer / passo per l'Hostal del Fang / i cap a Les Planes d'Hostòles. Un cop allà enfilo la pujada a les ENCIES. Un cop a dalt em paro a omplir el bidó i cap avall. Aquí entro ja en una zona de cel ennuvolat. Vaig baixant cap a Sant Esteve de Llémena / Sant Martí de Llémena i cap a Llorà. Quan estic a prop de Sant Gregori se'm posen al costat dos nois, els comento si van a Girona i que si els fa res que m'afegeixi i m'hi afegeixo. Un dels nois semblava que anava més justet i amb l'altre anem fent relleus fins a Girona. Un cop a Girona l'altre noi es queda i l'altre em pregunta on vaig i em diu que m'acompanya perquè ell tot just havia sortit de Bonmatí i havien fet les Serres. Amb en Fèlix enfilo la tornada a Sant Feliu. Anem cap a Vilablareix / agafem la carretera de Palau i pugem a Fornells de la Selva / [aquí com sempre ja agafem vent emprenyós de cara] Agafem la carretera que porta al polígon industrial de Campllong i tirem cap a Sant Andreu Salou / agafem la carretera que va de Cassà a Caldes i cap a Caldes de Malavella / Llagostera [aquí en Fèlix enfila la tornada i jo tiro cap a Santa Cristina d'Aro per la baixada de l'Alou. D'aquí cap a SANT FELIU DE GUÍXOLS.

Al final,
Distància: 169'7 km
Temps: 5h 43'
Mitja de velocitat: 28'7 km/h
Mitja de cadència: 91 ppm
Desnivell positiu: +1650 m.


Valoració.
Des de l'any passat que no feia tants quilòmetres "sol" i a veure va bé, perquè pots anar al teu ritme però si els pots fer amb altra gent amb ritmes similars doncs millor, pots avançar més ràpid i no t'has d'empassar tot el vent tu sol :-P  Estic molt content dels números que em van sortir i espero poder-los anar millorant, si puc :-P.

El diumenge en Jordi Mont, en Jaume, en Lluís,... anaven a Sant Hilari i m'hagués agradat anar-hi i pujar-hi dos dies seguits. Avui feien drecera i n'haguessin sortit uns 140 km però havien quedat massa aviat i se m'ha fet "una muntanya" ;-))) He decidit sortir més tard i fer el següent:

SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Llagostera / Caldes de Malavella / autovia paral·lela a la N-II cap a la rotonda de Riudellots, passo per sota la N-II, agafo la carretera de Vilobí d'Onyar/ Vilobí d'onyar / vaig cap a Sant Dalmai / Aiguaviva / trenco cap a l'aeroport, faig els puja-baixa i cap a la rotonda de Riudellots de nou / Riudellots / trenco cap a Sant Andreu Salou / Via Làctea fins al polígon industrial de Cassà / carretera de Cassà a Caldes / Caldes de Malavella / Llagostera / pujo a Panedes i Sant Miquel d'Aro / Santa Cristina d'Aro i SANT FELIU DE GUÍXOLS que ja n'hi ha ben bé prou :-P.

Al final,
Distància: 84'08 km
Temps: 2h 39'
Mitja de velocitat: 27'6 km/h

Valoració.
Cansat però, ...que me quiten lo bailao!! jajaja... :-)))