dimecres, 17 de juliol del 2013

TRIATLÓ OLÍMPIC B DREAM AGEMASTER PALAMÓS

Aquest dissabte passat tenia una nova experiència al davant. Participar en el meu primer triatló distància olímpica (1500 m. de natació / 40 km de circuit de bici / 10 km de córrer). Fins ara havia fet dos triatlons sprints (meitat de distància) i volia provar distàncies més llargues. Aquest no era un triatló corrent si bé es tractava d'una prova del circuit internacional organitzada per la Federació Espanyola de Triatló i amb un rànquing de triatletes propi. Corriem en l'espai on a la tarda corririen els promaster i l'endemà els èlit en una prova puntuable per la copa del món.

A les 7h quedàvem a la BP un munt de xalocus i xaloques per anar a participar tant a la prova de distància sprint com a l'olímpica. Els que corríem l'olímpic estàvem repartits en dues sortides per franja d'edat, la de les 8:50 i la de les 9:35. Els que feien l'sprint sortien a les 10:20.

Un ambient espectacular i deixem material a boxes. En Gerard Bosch, en Marc Comalada, l'Àngel Hernández i en Jordi González es preparen per la primera sortida mentre la resta fem cua per entrar a deixar material a boxes. A falta d'uns vint minuts per la nostra sortida i un cop han sortit de la primera transició els de la sortida anterior entrem a deixar material de bici i de córrer. Anem cap a provar l'aigua, nedem sense neoprè, brrrrr.... jajaja... No l'aigua estava bé.

A dos quarts de deu tenia lloc la sortida agemaster masculina de distància olímpica, per la franja d'edat de 17 a 19 anys (8 triatletes), de 30 a 34 (72 triatletes) i de 35 a 39 anys (98 triatletes). 178 triatletes ens col·locàvem a primera línia de mar i SORTIDA. Dues voltes de 750 m ens esperaven.



Fotos. Miriam Montero
Entro a l'aigua amb en Xevi Gruart, en Jordi Extremera, en Manolito Villalba, en Marc Bernabé i en Joan Martí. Mentre nedo vaig tenint en Marc al costat tota l'estona, sortint de l'aigua el primer cop surto també amb en Marc i en Jordi, a la segona volta torno a coincidir amb en Marc. Sortim plegats amb en Jordi i corrent cap a la primera transició. Gorro i ulleres de nadar fora, casc, dorsal i ulleres de bici i corrents amb la bici cap a la fi de la transició i salt a sobre la bici. Quatre voltes de prop de 10 km per davant on m'havia proposat reservar-me pel córrer perquè sabia que essent la bici la part preferida em podia encigalar. Resultat: ENCIGALADA jajajajaja.... tirant del grup, donant relleus curts, escapant-me sol i haver d'esperar veient que sol em cremaria... Però bé, vaig aguantar, i a la última volta que vam dir de reservar-nos em penso que va ser la volta més ràpida jajajaja....




Fotos. Sílvia Pinsach
Arribo a la segona transició amb uns metres d'avantatge respecte en Jordi i en Marc, i corrent amb la bici per afrontar les 4 voltes de 2'5km del córrer. Bufff... això era el que em feia més respecte perquè em temia que em xuscaria amb la bici. Deixo la bici, el casc i em calzo bambes, ulleres i visera pel sol de justícia que feia.

Foto. Sílvia Pinsach
Foto. Eric Besora

Als 10 km de córrer, la primera volta se'm va fer dura. El mono de triatló m'oprimia el pit i notava sensació d'ofec però a final de la segona volta ja em vaig anar trobant bé. Com que eren voltes d'anada i tornada em creuava amb els altres. Vaig veure que en Joan em portava gairebé una volta i en Xevi em devia portar mitja volta. Per darrera en Marc, en Jordi i en Manolito. Al final vaig remuntar en Xevi però en Joan impossible.

Al final,
Dels 98 classificats de la meva franja d'edat vaig quedar 20è amb un temps de 2h20'28" (1500m de natació en 28'02" / 40 km de bici en 1h02'35" / 46'03" els 10 km de córrer)

Molt content, perquè era el meu primer olímpic i em vaig sentir força bé. I després molt content perquè va ser un dia genial amb els gairebé vint integrants del Xaloc que ens vam desplaçar per fer les diferents proves (distància olímpica i distància sprint).

Foto. Sílvia Pinsach