dimarts, 3 de juny del 2014

El meu primer half. 1er HALF TRIATLÓ DE SEVILLA

(1900 m. nedant  / 90 km en bici  / 21 km corrent)

Doncs aquest cap de setmana ens hem desplaçat deu components de la secció de triatló del Club Aquàtic Xaloc per afrontar un triatló de mitja distància (1900m. nedant / 90 km. en bici i 21 km corrent). El meu primer half. 

A les 4h del matí del divendres ens llevavem per marxar amb dues furgonetes cap a Sevilla, la Mireia Borrego, l'Anna Buxó, la Sandra Calderón, en Marc Roura, en Jordi González, en Joan Marc Gruart, en Josep Companyó, en Jordi Extremera, l'Enric Gamito i jo. La majoria afrontavem de forma individual les tres disciplines, però l'organització també permetia afrontar-les per equips i la Mireia, la Sandra i en Joan Marc en van formar un. 

Van ser unes deu hores de viatge fins a Sevilla. A mitja tarda hi arribavem. Aparcar furgos, anar a la pasta party (àpat que munta l'organització pels participants a base pasta i que es sol fer en triatlons de mitja i llarga distància), anar a l'allotjament i per deixar anar cames, anar amb bici fins a la zona d'entrada de l'aigua i fer unes quantes braçades al Guadalquivir.  

Vam anar a fer una volteta i a sopar per la zona de la Giralda i cap a dormir.



La sortida era única, les poc menys de 489 persones sortint de cop des de dins de l'aigua, a les 15:30. Cops assegurats. El circuit eren dues voltes a una mena de rectangle. Al final de la primera volta sorties de l'aigua en una mena de moll, a pols i et tornaves a tirar per l'altra banda per afrontar la segona volta.  


Un cop sortint entraves a la T1, agafaves la bici i afrontaves el segment de bici de 90 km. que era una volta única.


Era un circuit de bici ple de tobogans que vaig trobar força pastós al ser més un ciclista escalador que rodador, però els companys que porten més halfs i ironmans van dir que estava força bé, perquè normalment encara són més planers. 

Un cop acabaves els 90 de bici entraves a la T2, deixaves la bici i cap al darrer segment, la cursa a peu, una mitja marató, 21 km.


Ens va fer un molt bon dia, perquè malgrat la calor, cap a quarts de cinc es va començar a ennuvolar i la calor no va ser tant asfixiant com podia haver estat.

Al final,

95è de 489 inscrits (acaben 386 / no acaben 52 / no es presenten 49 / desqüalificats 2).

Classificacions C.A.XALOC - 1er Half Sevilla

Felicitar a l'Anna Buxó per quedar primera de la categoria de noies V1F. Molt bé Anna!!!

Valoració.
Primer de tot dir que estic molt content per ser el meu primer half, no tenia cap referència de temps, ni de sensacions, anava amb expectatives d'aguantar-lo perquè entrenament acumulat portava però sí que amb experiència zero en una prova així.

La meva incògnita principal era saber quan trigaria a fer els 1900m. nedant i si se'm farien molt agònics. La veritat és que em vaig quedar content de l'aigua, però vaig forçar excessivament i no vaig sortir massa fresc. A la T1 vaig trobar-me en Jordi González que havia sortit 20" segons davant meu. Això em va animar i vaig agafar la bici amb ganes.  A la bici es va rodar molt ràpid, els primers vint quilòmetres el comptaquilòmetres es movia entre el 38 i 40 km/h. El circuit em va resultar força pastós com he dit, perquè eren canvis de rasant constants que et permetien anar acoplat però que poc a poc t'anaven carregant si anaves ràpid. Vaig passar en Jordi González, en Jordi Extremera, en Josep Companyó i en Marc Roura que havien sortit entre 20" i 7 minuts abans que jo de l'aigua, però cap al quilòmetre 30 i pico vaig haver de baixar un punt perquè em notava que anava massa alt per continuar a aquest ritme molta més estona.



En Jordi González, que el portava al darrera (sense fer drafting això sí) em va passar i poc a poc es va anar allunyant. No m'hi vaig capficar massa perquè havia de pensar en gestionar-me el meu propi esforç per tota la cursa, quedava un munt i al ser el primer en feia por petar. En Josep va acostar-se força a mi però un cop em vaig regular vaig agafar un ritme de creuer i vaig anar progressant posicions.

Acabats els 93 i poc quilòmetres que em van sortir, entro a la T2 i em diuen que tinc en Jordi González a 5', jo ja dic que no l'atrapo segur perquè estava força fos. Surto a córrer i els primers quilòmetres corria però no podia accelerar i em van passar un munt de corredors. Vaig anar bevent isotònic i em vaig aturar un moment en un dels avituallaments, em vaig remullar el cap i santornem-hi.

Al cinquè quilòmetre aproximadament em va passar un corredor i es va mantenir no massa lluny de mi, i el vaig prendre de referència visual. Llavors em vaig prendre un gel i amb tot plegat em vaig revifar. Vaig anar fent així fins ben bé el quilòmetre 9, on vaig apretar jo i el que em va prendre de referència va ser ell. Al quilòmetre 14 aprox. em va tornar a passar, em va donar una botella d'aigua i em va donar ànims. L'anava veient de lluny però ja no el podia seguir de tant a prop. El últims quilómetres tenia els peus força bullits de la calor però vaig pensar que un cop acabés ja me'n preocuparia. Vaig apretar una mica i finalment vaig arribar.


Molta satisfacció pel meu primer half. Acumulació de cansaments que s'ha d'aprendre a gestionar sobre la marxa però reconec que la determinació d'acabar sí o sí va ser clau. Ara toca assimilar sensacions, tenir present on puc millorar i seguir entrenant. 

Gran cap de setmana amb la Xaloc's family. 
Moltes gràcies a tots/es per fer-me riure tant i haver-me fet sentir tant a gust.


Fent turisme. Giralda de Sevilla

Fent + turisme. Mezquita de Córdoba