diumenge, 13 de juny del 2010

Setmana de pujades!

Aquesta setmana, mirant els perfils de les sortides que he fet m'adono que ha estat una setmana de pujades i baixades més que de plans. Ja arribem a ser masoques a vegades! Però què seria del btt i la carretera sense les muntanyes, un avorriment.

Dimarts amb carretera

El dimarts vaig fer un circuit que la setmana anterior havia fet a l'inversa. SANT FELIU DE GUÍXOLS / Llagostera / Atalaia / Tossa de Mar / SANT FELIU DE GUÍXOLS. Un circuit sense massa complicacions, que tot i la pujada a l'atalaia des de Llagostera considero més "light" que fet a l'inversa.

Dijous amb btt

Aquest dijous vaig fer una pujada que feia temps que no feia tota d'una tirada, des de Santa Cristina fins a Sant Benet passant per la V i el mortirolo. Un ascens dur en algun moment, com bé sabeu els que ja ho coneixeu, però satisfactori un cop l'assoleixes.

Dissabte amb carretera

Aquest dissabte, en principi la idea era sortir a rodar sol perquè el diumenge volia sortir amb la gent de l'Escoleta de Btt i en vistes les rostides que ens fotem últimament no era qüestió de xuscar-nos massa. PERÒ el divendres en Jordi Mont em va preguntar si sortia i com que tots ens coneixem, ja hi som pel tros.

El circuit el següent: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Castell d'Aro / Platja d'Aro / Calonge - Sant Antoni de Calonge / la Ganga / la Bisbal / Carretera de Pals GI-644 / Carretera de Vullpellac a Platja de Pals GI-651 / Peratallada / enllacem amb la C-31 i girem a la dreta cap a Pals / rotonda i sentit Begur / pujada a Begur per la GI-653 o carrer de Regencós / un cop a Begur pugem pel Passeig Sa Miranda / baixem per la GIP-6532 o carretera dels Fornells i enllacem amb la GIP-6531 o carretera d'Esclanyà fins a Palafrugell / després hem agafat el carrer del Bruguerol en direcció Far de Sant Sebastià / Far de Sant Sebatià / Calella de Palafrugell / Palafrugell / Vall-llobrega / Palamós / agafem la carretera vella de la Fosca / la Fosca / Palamós centre / Sant Antoni de Calonge / Platja d'Aro / Castell d'Aro / Santa Cristina d'Aro / SANT FELIU DE GUÍXOLS

Al final:
Distància: 91'45 km
Mitja: 27'1 km/h
Temps: 3h 41' 55"

Valoració:
A ritme amb apretades puntuals. Entrenar el fons bàsicament.

Finalment avui diumenge tal com havia quedat amb la gent de l'Escoleta de Btt hem quedat a la BP de Santa Cristina d'Aro a les 8h. I amb en Pipo, en Nava, l'Àngel, un noi que es diu Manel i jo mateix hem començat una sortida amb un circuit no massa establert d'inici però que començava amb la inauguració d'un corriol darrera la Font Picant desbrossat novament per en Pipo, una afició admirable que repercuteix en tots els btteros de la zona i digne de menció. Un cop inaugurat l'acte, s'ha començat a parlar d'objectius del dia, s'ha parlat de Romanyà i de la paraula "Daró". Si nois, hem pujat a Romanyà per corriols varis i hem anat a buscar el "matxo mort" i cap amunt, fins enllaçar amb els camins de la marxa del Daró. Aquí ens ha deixat en Manel.

Amb el dia tant espectacular que ha fet, ha estat un gustàs baixar sense gent, sense la pressió de cursa, els corriols des de Puig d'Arques fins gairebé a enllaçar amb el darrer tros de la marxa del Daró on començacen els darrers quilòmetres de pistes de terra finals. Just abans d'arribar-hi hem tornat enrera per allà mateix un tros, i hem agafat una pista de pujada molt llarga que puja fins a Puig d'Arques. Aquesta no l'havia feta mai! Molt maca però també molt llarga; la típica que si et fiquen en una cursa t'acabes rostint però que feta  amb els amics és molt útil per entrenar de nou el fons al teu ritme.

Un cop al Puig d'Arques hem pujat al mirador del radar metereològic i ens hem distret una mica amb el paisatge tant espectacular que hi ha amb un dia tant clar com el d'avui.

A partir d'aquí hem encarrilat la tornada, baixant fins a Font Josepa, Romanyà, i hem baixat pel GR fins a Sant Miquel d'Aro on hem agafat l'asfalt fins al carril bici. Avui he acompanyat en Nava fins a Castell d'Aro perquè no es perdés jejeje... i després he continuat pel carril bici fins a S'Agaró i cap a casa, que ja està bé!!!

Al final:
Distància: 61'2 km
Temps: 3h 55' (reals pedalant)

El perfil el següent. Fusió de l'abans i el després de la parada al mirador del radar del Puig d'Arques.
Va per tu Nava! La "V" central brutal!!

Xavi el cap de setmana que ve has de venir! Et trobem a faltar!