dimecres, 29 de desembre del 2010

CADÈNCIA

Sembla ser que els professionals aquesta època fan sortides de 6 hores amb mitges de cadència de 120 pedalades per minut, davant  d'aquesta afirmació tant contundent, calia provar-ho. D'entrada la meva intenció no era fer una sortida de 6 hores, sinó més aviat de la meitat, però sí buscant sempre la màxima cadència. 

Ahir amb en Jordi Mont i en Marc García vam quedar a les 12h a la BP de Sta.Cristina i ho vam posar en pràctica.

El circuit: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Llagostera / Cassà de la Selva / Llambilles / Quart / Girona / Vilablareix / Aiguaviva / Sant Dalmai / Vilobí d'Onyar / carretera paral·lela a a la N-II fins el trencant cap a Caldes / Caldes de Malavella / Llagostera / Santa Cristina d'Aro / SANT FELIU DE GUÍXOLS 

Al final,
Distància: 81'3 km
Temps: 3h 05'
Cadència mitja: 98 ppm
Velocitat mitja: 26'6 km/h


Valoració:
Bona temperatura. És clar que sortint a aquesta hora! Pel que fa a la cadència, satisfet, si bé per a aconseguir mitges de 122 ppm durant 6 hores no sé si podria aguantar-ho. Ja per procurar de mantenir la mitja 98ppm amb el compact hi ha hagut moments, sobretot a la tornada, que els genolls desitjaven una mica de pujada i resistència. Cal dir que de compact, a més, porto un 34, i no un 36. Avui m'hagués anat bé el 39, de la transmissió "no compact". El tema era fer cadència però ahora evitant pujar de pulsacions, hagués pogut portar tota l'estona el 50 i mirar de mantenir la cadència, però les pulsacions haguessin pujat i tampoc interessava. He posat el 50 en certs moments però tornava sempre que podia al 34. Potser provaré de posar-me un 36, m'han dit que no em caldria canviar bieles. Pel que fa a un 52-39, de moment no interessa, amb el compact vaig molt bé, potser quan arriba el bon temps, em quedo curt en plans i baixades, però entreno "igual" i vaig més desfogat.

Bon any a tots/es!