diumenge, 19 de desembre del 2010

FRED + PLUJA = PEDALAR

Cap de setmana de núvols, fred i pluja.

El dissabte prometia fred i així va ser. A les 9h quedàvem a la BP de Santa Cristina amb carretera amb en Jordi Mont del club Escoleta BTT i l'Àlex Guillot del club Matxacuca. La idea era fer quilòmetres.

El circuit: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Castell d'Aro / Platja d'Aro / Sant  Antoni de Calonge [aquí ens hem trobat prop d'uns 12 corredors de Bicicletes ESTEVE, i hem enllaçat amb ells. En Sergi Martínez, en Marc Frou, el propi Joan Esteve, en Cristian Collados, etc. Hem anat plegats fins a Llofriu on fet uns quants sprints i els hem perdut, en la llunyania hem vist que han tombat cap a Pals i nosaltres hem continuat cap a la Bisbal] Vall-llobrega / Mont-Ras / Palafrugell / Llofriu / Forallac / La Bisbal d'Empordà / Corçà / Caçà de Pelràs / Púbol / La Pera / Flaçà / Sant Joan de Mollet / Bordils [aquí han caigut quatre gotes] / Celrà [passat Celrà ens vam creuar amb quatre corredors del GARMIN] / Campdorà / Pontmajor / Girona [passem pel centre: davant de Correus, Jaume I,... i anem a buscar la rotonda de la facultat de Magisteri, quarter de la Guàrdia Civil] la Creueta / Quart / Llambilles / Cassà de la Selva / Llagostera / Sant Miquel d'Aro / Santa Cristina d'Aro / SANT FELIU DE GUÍXOLS.

Al final,
Distància: 102 km.
Temps: 4h 12'
Mitja: 25 km/h

Valoració:
Un dissabte gèlid m'atreviria dir. Tots tres ens vam queixar del fred, que si fred de peus, fred als genolls, fred a la panxa... però va ser un gran dia de bici i un bon entrenament.

El diumenge no tenia clar què fer. El dissabte a la tarda va ploure i el diumenge al matí la pluja a tornat a fer acte de presència. Avui hi havia prevista la ruta del ciri, una ruta que munten els del club de l'Escoleta del BTT i que consisteix en fer una ruta, diferent cada any, per acabar a Romanyà de la Selva i posar uns ciris a l'imatge religiosa que hi ha allà.

Al final m'he decidit i he agafat la btt, m'he posat l'impermeable i sota la pluja cap a la BP de Santa Cristina, a veure si hi havia algú. Quan estava gairebé convençut que hauria de tornar cap a casa, perquè la pluja s'animava, he vist tot un seguit d'impermeables reflectants sota el porxo de la gasolinera. Arribo, i impressionant, 16 persones que desafiant el líquid element s'han animat a sortir a fer un dia de btt.

En Pipo, en Nava, en Manel i l'Àngel del Club Escoleta BTT.
L'Abel, en César, en Narcís, en Jordi, en Joan i en Lluís de la colla A Pike Bikers.
l'Eduard Hernández, en Pep del Fornet, l'Espi i en Paco del club de Bicicletes Tope.
En Pep Ribas de Bicicletes Esteve.
Un servidor del Club Ciclista Platja d'Aro.

Grans absents: en Xavi, el meu "sensei", en Pere Serrat i en Molsa, en Marc García (per cert Marc avui en Pipo estranyament no ha fardat gaire del seu nou XTR, jajaja... devia ser perquè hi havia gent que no és habitual, no hi ha prou confança) en Jordi PRO López Ramot, en Jordi Mont i en Xavi Gimeno que sé que tenien excusa i, m'adono que molta altra gent, perquè mira que som gent que anem en bici de la zona i que coincidim un dia i un altre i ens acabem coneixent.

El dia prometia, tanta colla podia anar molt bé. I el cert és que ha anat molt bé. Hem sortit de la BP que gairebé no plovia. Hem enfilat cap a Solius, hem anat a ensenyar al nou personal alguns corriols. Un terreny perfecte i un ritme correcte, no hi havia massa disparitat de ritmes tot i ser tanta gent, si volies anar amb ganes podies anar amb els de davant i si volies anar fent doncs cap al darrera, però s'ha de dir que tothom pedalava a un ritme força constant. El més important i que em preocupava és que es fessin massa parades, i no ha estat així, el anava força compacte. Després de Solius hem anat cap a la pista d'en Lara i un cop a dalt, cap a l'abocador i hem enllaçat amb part del recorregut de la III marxa per parelles de Llagostera de la setmana anterior. Hem anat cap Llagostera, hem creuat la carretera que porta a l'autopista, hem anat cap a Panedes, hem pujat a la casa de colònies de Ca l'Aldrich i d'aquí cap a la font de Salenys.  Un cop a la font, cap a Romanyà pel clàssic corriol que s'agafa prop de la cruïlla de Sant Miquel d'Aro.

En Pipo ha posat dos ciris, un pels escoleteros i un altre pels que no ho són. Crec que és així, no Pipo? Suposo que perquè no prenguem mal.

Aquí s'ha trencat el grup i hem quedat, en Pipo, en Manel, l'Àngel, en Narcís, en César, en Lluís, l'Abel?, en Jordi?,... bé no sé, hem quedat menys. Hem baixat per una trialera nova que ha obert en Manel Casanovas, molt guapa que enllaça amb el corriol de la font freda, al principi no ciclable però després, ciclable i corriolera 100%. Gràcies Manel pel temps que hi has dedicat!!

Un cop hem enllaçat amb la font freda, ja hem acabat amb els corriols del final de la marxa de  Sa Gallina d'aquest any. Un cop a Santa Cristina hem deixat en Pipo i la resta hem pujat cap a Sant Feliu, tot i que hem quedat l'Àngel i jo sols. Ens hem desitjat bones festes i cap a casa.

Al final,
Distància: 52 km
Temps: 4h aprox.

No us poso gràfica perquè hi hauria un desfase d'uns 10 km en què ens hem intercanviat les bicis amb l'Eduard Hernández i m'ha deixat provar l'Scott Scale 35 del 2010 que s'ha comprat fa poc i el Polar l'he hagut de posar en pausa. Respecte al canvi de montura he tingut bones sensacions, si bé he passat d'una doble d'alumini talla L a una rígida de carbono talla M. Ha estat poca estona però certament a la trialera que he baixat ha estat més nerviosa que l'Epic, però tampoc tant com em pensava, pesa menys i això s'ha de notar, on ho he notat ha estat quan hem tornat a canviar de bici, de 10 i poc, a 12'170 s'ha notat.

Bones Festes a tots/es! Aviat la felicitació del bloc!