dimecres, 12 d’octubre del 2011

COPA GIRONINA LLAGOSTERA

Avui per tercer cop he anat a fer el circuit de la copa gironina d'aquest diumenge a Llagostera. Els companys de Medina Llagostera han muntat un circuit de 35 km especialment dur.

Doncs si el dilluns a la tarda de la setmana passada quedava amb en Javi Macías del Medina Llagostera perquè em volia ensenyar el circuit, i aquest darrer dissabte anava amb en Pipo, en Nava, en Manel Casanovas de l'Escoleta Btt i en Jordi Mont del Matxacuca per ensenyar'ls-hi jo; no ha estat fins aquest matí que l'he fet tot.

El dilluns de la setmana passada ens vam liar una mica perquè tot i fer-lo en gran part no estava marcat i en Javi tampoc tenia massa clar si era el definitiu. Aquest dissabte havia llegit al bloc de Medina Llagostera que ja tenien el circuit definitiu enllestit i que el marcaven perquè la gent el pogués anar fer. El dissabte a la tarda, com el dilluns passat, sortíem de Sant Feliu de Guíxols i enfilàvem cap a Solius / les Vaques / el carril bici i cap a Llagostera a fer-lo. No m'extendré massa en el circuit però tan sols diré: que puja que pujaràs i un cop a la font d'en Dalmau a Fontbona enfilàvem la pujada cap a Cadiretes i deixem de cop de trobar cintes i decidim tornar a baixar cap a Fontbona per veure si ens hem saltat algun camí i res. Com que ja fosqueja decidim tornar a Sant Feliu. Al final 73km de dur btt.

Avui al matí he quedat amb en Jordi Mont i com que no teníem res previst li he comentat per anar a fer novament la copa gironina de Llagostera, a veure si ja el tenen tot marcat i el podem acabar de fer d'un cop. En Jordi li sembla bé i cap a Llagostera falta gent. Hem començat anant pel carril bici des de Sta. Cristina d'Aro però per no fer-ne tant hem trencat al pavelló de Sta.Cristina cap a l'esquerra i hem anat a buscar el Ridaura per sota la variant i cap al Mas Pla, però enlloc de pujar per Solius com el dissabte, per fer-ho més ràpid, al final hem tirat per Mas Tapiolas i cap a buscar el carril bici, després hem passat per sota el pont de la pujada de l'Alou i cap al camí romàntic per fer el darrer tram de la copa gironina de Llagostera fins arribar a Llagostera i un cop allà començar i fer el tros que ens manca.

Arribem a Llagostera i ens trobem a la botiga de l'Òscar que hi han quedat en Javi Macías, en Sergio Torres, l'Oriol Colomé, en Sergi Boix, en Morales, l'Esparreguera i altra gent de Bicicletes Esteve i Medina Llagostera per anar a fer un cop d'ull al circuit. També hi havia altra gent que han format un altre grupet encapçalat per l'Òscar i que han sortit més tard. Amb en Jordi Mont hem decidit afegir-nos al primer grup tot i que s'ha començat força lleuger, gairebé podríem dir-ne: ràpid. Clar que amb aquesta claca que et volies esperar, en Colomé, en Sergi, en Macías, un noi que es diu Dani de Bicicletes Esteve,... tots volien demostrar que tenien motor i orgull pel diumenge i és clar, nosaltres no podíem ser menys i, malgrat no anar a la cursa, allà estàvem, amb la "élite".

Un cop hem arribat al primer corriol de pujada, ja a la banda que puja cap a l'Atalaia, allà el terreny i el ritme ha col·locat tothom al seu lloc, perquè tot i ser molt guapo, pica força al ser llarg i de pujada constant. El grup s'ha partit en dos, al primer en Javi Macías, l'Oriol Colomé, en Sergi Boix, en Morales, en Dani de Bicicletes Esteve, en Sergio Torres i un servidor, i a l'altre grup l'Esparreguera, en Jordi Mont, un cadet d'en Medina Llagostera, que ha aguantat com un campió les estrabades, i uns quants més de Medina Llagostera.

Al segon grup no ho sé, però al primer, s'ha anat fent ràpid però es podia aguantar, a més ha estat divertit, en certs moments fins i tot he anat en segon i primer lloc a estones, estava flipant, amb la meva epic de 12'500kg contra totes les rígides full equip, torpados, scotts,... menys en Sergio Torres que portava una Canyon doble i jo la resta tots amb rígides. És per pensar-s'ho perquè a les baixades baixàvem volant tots.

En un tram que hi ha que baixes una línia de mitja tensió que el dissabte passat vaig intentar baixar un tram, avui tots s'han llançat i l'han feta un darrera l'altre, jo també m'he llançat i he baixat més que el dissabte però al darrer tram he hagut de baixar per una branca. Tot seguit ve un tram sorrenc i un que puja fins la carretera de Fontbona, allà l'únic que ha pujat fins a la carretera ha estat l'Oriol Colomé. Hem esperat una estona allà i després ha vingut la resta de gent del segon grup (en Jordi, el cadet, l'Esparreguera,...) i cap a la font d'en Dalmau a Fontbona tots plegats. Amb la calor que ha fet avui tots anàvem justos d'aigua però a la font no hem carregat perquè l'aigua feia pudor i hem preferit no jugar-nos-la.

Aquí comença per mi el plat fort de la cursa, la pujada a Cadiretes des de la font d'en Dalmau, perquè sííííííí senyors!, es puja fins a dalt (Pipo, Nava, Manel, és fins a dalt, vaya tela) i un cop a dalt es gira a l'esquerra per un camí que porta a l'inici del descens de St.Grau. Mira que arriba a ser dura aquesta pujada des de la font!

Primera part del descens / ermita de St.Grau / Caputxins darrera de l'Oriol i en Javi i cap a la pista que porta de Sant Baldiri a Can Cabanyes. Un cop allà hem esperat la resta, en Sergi, en Morales, en Jordi, en Dani, en Torres i la resta. Aquí en Morales ens ha dit que tenia probemes tècnics i quan estàvem al distribuidor que porta a la Creu d'en Barraquer, St.Baldiri,... ens ha deixat i nosaltres hem tirat cap al Mortirolo, i un cop allà hem seguit i hem tirat pel que no va a la "V" i cap a buscar el camí romàntic [aquí baixant en Javi ha doblegat la patilla del canvi], a l'entrada del Molí d'en Nenó amb en Jordi Mont ens hem acomiadat de la resta perquè d'aquí al final ja l'havíem fet al matí per anar a Llagostera.

Amb en Jordi hem anat cap a buscar el carril bici al "Restaurant de Ca la Maria" i gas a la burra fins a Sta.Cristina perquè ja feia tard a un compromís que tenia i a més amb una situació força delicada perquè amb en Jordi feia força estona que ens havíem quedat sense líquid, per la duresa, rapidesa i la calor que s'ha donat durant el circuit. Un cop a Sta.Cristina   en Jordi hem anat al taller d'en Jordi on tenia una garrafa d'aigua i hi ha posat sals minerals i ens hem fotut el bidó entre els dos. Quin dia de calor, era per anar a la platja! Al final en Jordi m'ha dit que em portava amb la furgo a casa i jo hi he accedit perquè realment feia molt tard. Merci Jordi!

Al final,
Distància: 67 km

Valoració:
Btt a un ritme exigent. Durant tota l'estona s'ha anat a un ritme ràpid mantingut.

El circuit de la copa gironina de Llagostera molt guapo però força dur no ens enganyaré, estareu pujant fins molt temps després de la separació entre curta i llarga, com aquell qui diu, no començareu a baixar fins arribar al descens. Als que hi vagin, molta sort i compte que està tot molt sec!