dissabte, 14 d’abril del 2012

100 km en mode persecució + 93 km més "tranquil"

La pluja de la tarda no ha impedit que durant el matí fes una ruta molt guapa. I és que aquest matí no sabia què fer, en Jordi Mont del Matxacuca i en Vicens del Club BTT Llagostera (que darrerament s'estan entrenant per anar al juliol a l'Ironbike) havien quedat a les 8h al trencant que va a Solius i a Romanyà per fer una sortida llarga en carretera amb parada per dinar, però sóc més partidari de fer la tirada i dinar a l'arribar a casa i això em tirava enrera. Per altra banda, en Pep del Fornet sabia que si no plovia el diumenge volia fer amb uns quants: Sant Feliu / Coll de Bracons / Sant Feliu, una tirada de 180 km segons m'havia comentat. No sabia què fer. Podia sortir menys dissabte i més diumenge, però i si diumenge plou, bufff... Aquest cap de setmana volia fer tirada llarga, llarga. Quin dilema! La metereologia pintava un dissabte ennuvolat pel matí i pluja per la tarda, o sigui que depèn d'on fossim amb en Jordi i en Vicens, podíem remullar-nos ...

M'he aixecat a les 7.15, he tret el cap per la finestra i feia núvol i fred, cap al llit he tornat decidit a sortir poc avui i anar amb el grup de diumenge cap a Bracons. He mirat el radar del meteocat i no hi havia descàrrega de pluges enlloc, es confirmava la previsió, saps què, faig la tirada llarga avui i demà ja veurem!   

Cap a les 8.30 he tornat a treure el cap i semblava que un tímid sol treia el nas. Decidit em canvio i a les 8.45h sortia de casa, 45' més tard del que havien quedat en Jordi i en Vicens, la meva idea era intentar interceptar en Jordi i en Manel tot i ser conscient que l'avantatge que em portaven era considerable.

De quin clàssic és aquest fotograma?
El recorregut: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Alt de ROMANYÀ / baixar cap a Calonge [aquí he trucat en Jordi i m'ha comentat que estaven a prop de Cruïlles] / pujar l'Alt de la GANGA / la Bisbal d'Empordà / Cruïlles / Sant Sadurní de l'Heura / Monells / Madremanya / pujar ELS ÀNGELS [a escassament un quilòmetre dels Àngels en Jordi m'ha trucat i m'ha dit que sortien de la Creueta que havien comprat aigua, les diferències es reduïen] / baixar cap a la Creueta /  pujar pel carrer Pic de Peguera (el rampote de carrer de costat del Parc Científic i Tecnològic de l'UdG) fins a darrera de la facultat d'Economia de Girona i baixar cap al camp de futbol del Girona per pujar cap al GEIEG, les Alzines [aquí en Jordi m'ha dit que havien passat Aiguaviva i girarien cap a Estanyol, bufff...], el Montessori i cap a la rotonda que porta a Vilablareix i la carretera vella de Santa Coloma a Girona / Aiguaviva / Estanyol / Mas Lluners / Anglès/ enfilar la pujada cap a Osor i Sant Hilari [he trucat en Jordi i estaven a punt d'arribar a Osor, les diferències semblaven escurçar-se de nou] / a un centenar de metres d'Osor ja he vist en Jordi i en Vicens i finalment hem coincidit. Miro el comptaquilòmetres i 3h 38' - 101km, mare meva quins cent quilòmetres, estava tovet, tovet, m'havia menjat gairebé la meitat de les meves provisions. I aquí arriba la sorpresa, sense parar enfilem la pujada al SANTUARI DEL COLL (els que la conegueu sabreu de quin peu calça, els que no, aquí ho teniu:


La pujada al Santuari del Coll haig de reconèixer que els primers tres quilòmetres aproximadament, se m'han fet força durs perquè venia d'uns 100 km que havia fet a bon ritme i de cop trobar-me amb això doncs... M'he posat al cap no perdre en cap moment la roda d'en Vicens i en Jordi i he anat fent. Al Coll de Nafré ja m'havia refet una mica, havia menjat alguna cosa més i apala, amunt amb ganes, per afrontar les paelles i els % finals, fins i tot encara m'he atrevit a fer l'escapada final al darrer quilòmetre per arribar primer jajaja... sóc un picat! Hem parat al Santuari del Coll però començava a fer vent i hem enfilat la baixada de nou cap a Osor

Un cop a Osor ens hem parat al Bar Sport, en Jordi i en Vicens s'han entaulat per dinar i jo m'he demanat un mini de llom, una beguda, m'he acomiadat i he afrontat la darrera part del recorregut també en solitari però content per haver pogut interceptar-los tot i haver sortit més tard. Ara quedava el darrer port del dia: SANT HILARI. Després de menjar m'he tornat a posar el xip i apa, cap amunt amb ganes. Avui m'han hagut d'anar esquivant els cotxes d'un Rally de Clàssics. Un cop a Sant Hilari baixada ràpida cap a Santa Coloma de Farners / pujada cap a Vilobí d'Onyar per la carretera vella de Santa Coloma a Girona / Vilobí d'Onyar / carretera de Vilobí d'Onyar fins a la rotonda de Riudellots a la N-II / Riudellots de la Selva / Campllong / Cassà de la Selva / Llagostera / Santa Cristina d'Aro i SANT FELIU DE GUÍXOLS.

Al final,
Distància: 193'7 km
Temps: 6h 58'
Mitja de velocitat: 26'1 km/h
Desnivell + : 2795 m.
Inclinació màxima: 19%


Valoració:
Content però cansat.


I avui diumenge, sortideta amb carretera per anar a deixar cames amb en Pipo de l'Escoleta BTT cap allà les 11h del matí. El recorregut d'avui era el de menys, però ha estat el següent: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Castell d'Aro / Platja d'Aro / Sant Antoni de Calonge / Palamós [hem anat fins al moll, hem pujat pel carrer del Port i la carretera de la Fosca fins anar a buscar la platja de la Fosca, i d'aquí cap a buscar la Nàutica de Palamós pel carrer Sant Esteve. Hem tornat cap al centre de Palamós per encarar la tornada cap a Sant Antoni de Calonge] / Sant Antoni de Calonge / Platja d'Aro / Castell d'Aro / Santa Cristina d'Aro / SANT FELIU DE GUÍXOLS.
.
Al final,
Distància: 45'62 km
Temps: 1h 41'
Mitja de velocitat: 24'1 km/h
.
Valoració:
Que bé m'ha anat