diumenge, 3 de juny del 2012

+CARRETERA, +BTT, i una SERP

Cap de setmana estrany. El dissabte en Jordi, habitual company de sortides dels dissabtes no s'apuntava a sortir perquè volia reservar-se per l'endemà a la tramunbike.  Personalment ja fa temps que he superat l'etapa en què et fa pal sortir sol, però ahir no sé perquè em feia pal però em resistia a no sortir i vaig agafar la de carretera i a pedalar. 

El recorregut: SANT FELIU DE GUÍXOLS / baixada del butano cap a la urbanització Vilar d'Aro, agafo la carretera de S'Agaró cap a Castell d'Aro / Castell d'Aro / continuo cap a Santa Cristina d'Aro / pujo la pujada de l'Alou, passo el Restaurant de Panedes, passo pel vial lateral dels Escuts cap a Llagostera i quan arribo a la rotonda penso: -que coi, em fot pal pedalar sol avui! Faig mitja volta i baixo de nou l'Alou cap a Santa Cristina d'Aro i vaig pensant: Quedaré a la tarda amb la gent de l'escoleta btt i així serà més divertit. Arribo a Santa Cristina d'Aro / vaig cap a Castell d'Aro a veure si trobo en Pipo a la feina i quedem per la tarda. A les 14h, d'acord. Agafo la de carretera i enfilo cap a Sant Feliu, haig d'anar a comprar una càmara per la roda de davant de la btt, últimament la tinc una mica abandonada en comparació a la de carretera.

Al final de la passejada,
Distància: 30'16 km
Temps: 1h 17'
Mitja de velocitat: 25'6 km/h

A les 14h quedàvem a casa d'en Pipo, amb en Nava i en Pere Serrat. La ruta, era el de menys, la qüestió era pedalar i riure una estona. Vam començar pujant a Solius, anar a fer les vaques, i d'aquí anar a buscar el carril verd, pujar el "vietnam" i enfilar el primer dels dos corriols que darrerament fem, d'aquí cap al carril verd de nou i vinga a fer puja i baixes... En Pipo es ressentia de la costella i quan hem anat a carregar aigua a la zona esportiva de Llagostera comença a pensar en retirar-se, i en Pere amb ell. Amb en Nava diem de fer una estona més i continuem tots plegats però quan ens adreçem cap a Sant Grau per diferents corriols en Pipo i en Pere es van animant a acompanyar-nos. Quan baixem les roques de la verge i enfilem la pista llarga per passar després a la primera pista d'en Lara, en Pere es retira i en Pipo, penso que encertadament, l'acompanya. Amb en Nava anem a pujar les dues pistes d'en Lara, pugem fins la Creu d'en Barraquer, baixem la Murtra i anem a pujar el GR fins a Santa Escolàstica. D'aquí anem a buscar el corriol d'en Fermin i gas cap a baix, d'eu n'hi do amb la sortida. Un cop arribem a la urbanització del golf ens separem amb en Nava. Ell va a buscar el carril bici per tornar a Castell d'Aro i un servidor cap a Sant Feliu.

Al final,
Distància: 60'43 km
Temps: 4h 24'

L'anècdota de la sortida: en un moment que ens hem parat amb en Pipo al mig del camí, miro cap al bidó i just a sota la bici una serp aixecant el coll, la puuuuuuuttttttttaaaa... he fotut un vot de la bici i la serp ràpidament se n'ha anat cap un marge. En Pere ens ha preguntat el color i li he comentat que verda i ha dit que era una culebra i que aquestes no picaven. Joooodderrr em dóna igual el susto ja me l'he fotut. 
.

Força cansat, arribo a casa cap a quarts de set. 

El diumenge em llevo, trec el cap per la finestra i fa un dia estrany, ennuvolat però amb bona temperatura. Sembla que estic refet de la pallisa d'ahir i això de fer doblet el cap de setmana em mola. Això s'ha d'aprofitar! Surto a les 9:10h de casa, potser encara encerto de trobar els toperos a la BP de Sant Feliu, però no, ja devien haver marxat. Amb això que avui tocarà sortir sol, avui ja m'ho he agafat diferent que ahir i no em sabia greu. Ràpidament penso un recorregut per fer.

El circuit: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Castell d'Aro / Platja d'Aro / Sant Antoni de Calonge [m'he creuat en Nava amb el cotxe] / Calonge / Alt de la GANGA / la Bisbal d'Empordà / Corçà / Casavells / Parlavà / Serra de Daró / Torroella de Montgrí / continuo per la C-31 fins a Pals / i segueixo fins a Regencós / pujo a Begur / i baixo per la GIP-6531 cap a Palafrugell / agafo la C-31 fins a Mont-Ras / pel centre de Palamós fins a Sant Antoni de Calonge / per Torrevalentina fins a Platja d'Aro / Castell d'Aro / Santa Cristina d'Aro / i per la font d'en Pi fins a SANT FELIU DE GUÍXOLS.

Al final,
Distància: 102'17 km
Temps: 3h 31'
Mitja de velocitat: 29'8 km/h

Valoració.
Com la dona em digui per sortir en bici a la tarda em tiro pel balcó jajajaj... Cap de setmana més que complet. Avui quan estava a la zona de Regencós ha començat a ploure i he dubtat si pujar a Begur i anar directament a Palafrugell, però no ha anat a més i aviat ha parat fiiiiuuuuu... Tot i pujar a la Ganga i a Begur hi hagut força planer però m'ha vingut molt bé. La setmana passada quan vam passar per Torroella vaig pensar que feia temps que no passava per la carretera de Parlavà a Torroella i em feia gràcia de passar-hi. Bona carretera, potser massa exposada al vent, però com diríem: son gajes del oficio o més aviat de la nostra afició.