dimarts, 1 de gener del 2013

Córrer, bici i remullada a mar

Doncs sí pel cap de setmana no n'havíem tingut prou ahir dilluns 31 em vaig apuntar a la Sant Silvestre Ganxona organitzada pel Club Aquàtic Xaloc (volta curta 4'4 km i volta llarga 8'8) 1 o 2 voltes al mateix recorregut: SORTIDA des del final de la Rambla Vidal, ja en el passeig. Anem direcció a la barana de mar i la seguim fins al Salvament de Nàufrags, el pugem, li fem la volta i cap avall per anar en direcció al moll. Arribem al Club Nàutic, fem la volta a la rotonda de davant el Tinglado i tornem cap a buscar la barana de mar. Pugem cap a l'Eden Roc, fem la volta a la rotonda de davant i cap avall fins al principi de la Rambla Vidal, ARRIBADA.

Hi havia 120 participants aquest any, molta gent coneguda, gran representació del Matxacuca, del Xaloc i molts guixolencs i guixolenques.

Foto. Xavi Gaitx Aragonès
Amb en Miquel Navarro i en Joan Martí vam estar comentant els piques del dia abans a la sortida de l'Escoleta BTT i que potser millor fer una volta tan sols, com que jo no tinc referències corrent li vaig comentar que com ens acostessim al final de la primera volta que decidissim. Llancen el coet de sortida. Surto força endavant però de seguida es va formar un grupet capdavanter més endavant (Gamito, Josep Maria Olivé i altra gent del Matxacuca) abans de pujar al Salvament em passava gent i passava gent, d'entre els que em va passar, en Roberto, que va a marxar cap al grup de davant. Anant cap al moll em vaig trobar corrent al costat d'en Miquel Navarro i ja vam fer tota la cursa junts. Anàvem molt endavant, deviem ser dels deu primers i de tornada del moll, a la zona de la barana de mar els primers ja ens havien tret força. Penso que anàvem força ràpid durant tota la volta i de baixada de l'Eden Roc doncs sí, ja en tenia prou perquè dubtava poder aguantar aquell ritme fins al final i la veritat com que no acostumo a córrer doncs ja m'estava bé l'estrenada.

Al final,
Distància: 4'2 km (segons Garmin Miquel)
3'55" el quilòmetre (Segons en Mia Olivé, que va quedar segon de la llarga, ells anaven a 3'15" el quilòmetre, o sigui molt millor que nosaltres i a més van fer dues voltes) Vam entrar plegats amb en Miquel, i vam fer 1r i 2n lloc de la curta 

Valoració.
M'interessava provar-me en una cosa nova per a mi. No és el mateix anar a córrer per variar l'entrenament de bici i anar fent sense mirar ritmes ni temps, i fer una "cursa" de la modalitat amb gent que fa el seu esport. Estic satisfet, però haig de sortir a córrer més, fer més tècnica, i reforçar musculatura. Per estar acostumat a pedalar i no a impactar quan vaig arribar estava bé de genolls que és el que em preocupava. Tot s'anirà fent!

Avui dimarts, dia 1, doncs més. El primer dia del 2013 tocava inaugurar-lo pedalant, la nostra gran afició. A les 10h quedàvem a la BP de Sant Feliu amb en Miquel Navarro i anàvem cap a la BP de Santa Cristina on ens esperava en Pipo, en Nava de l'Escoleta BTT, en Jordi Mont del Matxacuca i en Xavi González del Club Ciclista Platja d'Aro.

El recorregut, doncs pista Serra Llarga / pista Lara 1 / corriol d'en Manel cap a Serra Llarga de nou / pugem fins al trencant de la pista nova que porta a l'entrada de l'abocador / anem pel costat de l'abocador per anar a buscar Can Pata / pugem la pista i cap a buscar el recorregut de la marxa per parelles d'aquest any  i hem estat gran part de la sortida seguint-lo fins que per horari ja n'hem tingut prou.

Al final,
Distància: 40'81 km
Temps: 2h 31'

Valoració.
Avui estàvem tots especialment cullonetis i ens les anàvem fotent.

De tornada cap a Sant Feliu tenia previst anar al Tots a l'Aigua que organitzada cada primer d'any el Club Aquàtic Xaloc, a la 13h del migdia. Aquest any, 250 participants! 

Demano pas entre la gent i baixo amb la bici cap a la sorra. Vaig amb el grupet del Xaloc i em trobo a familiars, en Marc García, en Joan Martí, en Jordi González i la Mireia, en Sergi Manero, Josep Companyó, etc. Em trec la roba de ciclisme menys els pantalons ;-) i un cop tiren el coet, cap a l'aigua......em tiro de cop i uuuuuuaaa, buffff... molt freda. De seguida penso que clarament si hagués anat a casa a canviar-me potser ja m'hagués rajat perquè sóc dels fredolics però aprofitant l'escalfor d'haver anat en bici doncs mira, no ho he trobat tant descabellat llançar-me. Ara, llançar-me i sortir, no he anat pas a nadar.

Després un got de caldo, tornar-me a vestir (ha començat a ploure) i amb bici cap a casa.

Bona entrada d'any.

Un millor any a tots/es !