diumenge, 9 de juny del 2013

XV TRIATLÓ MANRESA + 1a ZOOT OPENWATER

Una setmana força canyera en natació. El passat dimarts quedava a la platja de Sant Pol amb en Pol Rigau, en Sergi Manero, en Manolito Villalba i en Marc Bernabé per fer una nova distància a mar. Si la setmana passada van ser 2700m, aquest dimarts van ser 3400m. Des del racó de Sant Pol fins a Cala Jóncols (darrera el port de Sant Feliu) i tornar. 



El dimecres ens trobàvem a les 18:30 a La Corxera per entrenar tècnica de córrer amb la Sandra Calderón i en Jordi González. Fèiem uns 4'5 km i tècnica. El mateix dia a les 20h la classe de natació del dimecres amb 2900m, acabant fent sèries amb en Jordi Extremera i en Marc Bernabé

Dijous tan sols vaig anar a córrer amb l'Ennar Álvarez uns 4'4km i divendres relax per afrontar el cap de setmana.

El cap de setmana anava amb en Pol Rigau, en Jordi Extrremera i la Cristina Deulofeu a fer el XV TRIATLÓ CIUTAT DE MANRESA. Distància sprint. Si bé que aquest any per motius de logística es va quedar en 650m la natació, 18'8 km la bici, i aquests sí, els 5 km de córrer. Quedàvem a les 11h a La Corxera de Sant Feliu després d'un matí de xàfecs. Des de Manresa ens deien que no sabien si es podria fer res perquè amb les pluges d'allà tampoc havien tingut temps de muntar res. Buuuufffff... quin panorama. El temps estava fent trontollar el meu primer triatló individual. Amb aquestes que agafem la furgo d'en Pol i cap allà. 



Fins passat Vic no vam començar a veure clarianes, semblava que cada cop entràvem més dins la tempesta. Quin pal! Amb aquestes que quan quedaven 47 km per Manresa el sol va treure el nas i progressivament va anar fent més bon dia. 



Arribem dinem i cap a portar les coses als boxes.
Ostres ara teníem fins i tot un plus de motivació pel fet que fins feia un moment ja ens veièm anant a Manresa només per anar a dinar a algún lloc i tornar. Arribem, dinem i quan obren boxes hi anem a posar la bici i preparar el material per les transicions.



A les 16h donen la sortida a l'estany on havíem de nadar. Els companys que l'havien fet ja ens havien advertit que era una mena de bassa i com a tal, l'aigua era la que era, embassada, verdosa i amb algues a les vores. Però bé, els que hi anàvem per primer cop encara ens va semblar prou bé.  A més, amb les vistes de Montserrat al fons,... i el sol que feia, la cosa prometia jajaja...



Donen la sortida i mare meva, cops de colze, de peus, estirades,... i això gairebé els 200 primers metres abans no es va estirar el grup de gairebé 550 persones. 

Surto de l'aigua al cap de 12'07" a menys de dos minuts d'en Pol i a gairebé a un minut d'en Jordi. Faig a la transició prou ràpid i adelanto a la mateixa transició a en Jordi que s'havia deixat el dorsal a la bici i l'àrbit el fa parar a posar-se'l. Surto ben enxufat amb la bici intentant agafar algun grup bo però vaig passant gent i no acabo de trobar el grup adequat que em porti a bon ritme. Ens quedem sols amb un noi del Club Triatló Manresa que tira força i anem fent els dos. Finalment veig un grup però tot i anar mooolt ràpid ens costa d'atrapar. De fet no és fins que queden uns 300 metres que l'enganxem i baixem a la transició tots junts. Amb aquestes que veig en Pol i expressament el passo mentre correm amb la bici al costat jajajaja...  -Eh Xavi, cabró... :-)))  Faig la transició ràpid i cap a córrer es 5km. Buufff... la primera volta pensava que havia de treure el cor per la boca però a la segona vaig molt millor i l'últim quilòmetre que veig que la gent augmenta el ritme fins i tot també llanço un sprint i puc passar a forces corredors. La veritat és que entro super content a l'arribada.

A poc més d'un minut entra en Pol també mooolt content i al cap de sis minuts i poc entra en Jordi. La Cristina havia sortit en la segona sortida i arriba més de mitja hora més tard però també molt contenta per haver-se trobat bé a la natació i treure's l'espineta de la retirada en el triatló de Sant Feliu en el tram de mar.

Classificació
Posició: 109 de 470 classificats. Amb un temps de 58'24" (Natació 12'07" / Bici 26'59" a una mitja de 40'02km/h / córrer 19'18") A poc més de 10' del primer.

El meu primer triatló individual al sac! :-)))

[Nota dolenta de la jornada. Algún fill de puta em va robar les ulleres de sol i les de natació al recollir la bici a boxes]


Arribo a casa i ja pensant en avui, inscrit de fa mesos a la 1a Travessa ZOOT OPENWATER de Begur. Una travessa composada per dues travessies, una de llarga de 6500m amb sortida a Aiguablava i arribada a Sa Riera i una de curta de 3000m de sortida des d'Aiguafreda i arribada a Sa Riera.

Em llevo a les 5:45 menjo alguna cosa i cap a buscar la Mireia Borrego que ella feia la llarga (juntament amb en Quim Verdalet, la Mercè Coll i en Quim Vidal) i havia de ser abans allà. Arribem, i ens separem, ella agafa el bus cap a la llarga i jo cap a la curta. 

Un cop arribo a Aiguafreda em venen records de la primera travessa que havia fet a mar, la de S'Aixugador a Aiguafreda precisament, i justament amb gent del Xaloc tot i no formar-ne part encara. Devia ser cap allà l'any 2002 buufff... Total que arribem allà em canvio, em poso el neoprè, deixa bossa al camió que la traslladarà a l'arribada i cap a mar. 




L'aigua gelada. Sortim des de l'aigua i gaaasss... em noto força bé i vaig amb l'objectiu d'intentar mantenir la tècnica de braçada fins al final. No em paro a l'avituallament i segueixo fins al final.


Classificació
Posició: 83è de 285 classificats. Amb un temps de 57' 43" (A poc més de 18' del primer un figura internacional sudamericà) A una mitja de 19'14 s/km.

Valoració.
Mooolt content, i amb la sensació d'haver-se fet curt. Com que sabia que a 1500 hi havia un avituallament ha anat bé com a referència per saber el que em quedava. La de 6500 se m'hagués fet llarga suposo però uns 1000m més crec que els hagués pogut aguantar, si més no, avui tal com m'he trobat.

Haig de millorar encara més nadant perquè amb el braç esquerre no acabo d'allargar bé però molt millor que al principi d'any de sensacions i sobretot, i com a novatillu que encara em considero, genial nadar a mar amb neoprè. Això de nadar a mar en una època que no estàs acostumat a fer-ho és una passada.


Amb la Mireia i en Quim Verdalet