dimarts, 29 d’abril del 2014

TRIATLÓ DE BLANES. Encetem temporada

Aquest diumenge vaig fer el primer triatló de la temporada, i el primer dels tres triatlons de distància sprint que tinc previst fer (750 m. de natació / 20 km. de bici / 5 km. de córrer). A quarts de set em llevava per anar al IV Triatló Vila de Blanes, organitzat pel Club Triatló Blanes amb el suport de la Federació Catalana de Triatló i l'Ajuntament de Blanes. La cosa prometia perquè erem una pila de la secció de triatló del Club Aquàtic Xaloc. 

A un quart de vuit quedavem a la BP Santa Cristina l'Anna Buxó, l'Anna Ymbern, l'Enric Gamito, en Jordi González, en Gerard Bosch, en Dani León, en Manolito Villalba, en Josep Companyó, en Jordi Extremera, en Joan Marc i jo

La primera sortida era a les 9:30h i era per Elit + Equips 1ª divisió de les categories JNM-SUB23M-ABM-V1M i V2M + Tots els federats: JNM i Sub23M (Club i Independents). A les 9:32h era la segona sortida i era per dones + Paratriatletes, i a les 10:45h hi havia la tercera sortida que era per equips 2ª divisió + CDM + Independents + V3M + Llicència de dia. Atès que som un equip no excessivament gran i que l'any passat no vam assistir a massa competicions vam perdre molts punts i vam baixar a segona. A Blanes per un tema de categories en Dani León va sortir a la primera sortida, l'Anna Ymbern i l'Anna Buxó a la segona i la resta a la tercera.


Aquí unes fotos d'homenatge a en Dani León, que va ser el millor del nostre equip (1h06'32"), seguit al podi dels dos veterans, en Gerard Bosch (1h07'49") i en Jordi González (1h08'55"). Unes diferències de temps minses entre els tres primers, però encara més minses entre el tercer, quart i cinquè, que tan sols van ser de segons jejeje.... Equipàs!!!!! 

Enhorabona a l'Anna Ymbern i a en Joan Marc Gruart pel seu primer triatló, i molts ànims a l'Enric Gamito perquè continuï entrenant i no defalleixi en el seu interès en fer triatlons malgrat el fessin abandonar per no complir el temps de tall en el segment de natació.També un oooooolee molt gran per l'Anna Buxó que va córrer lesionada.



Al final, posició 97 de 521 presentats (dels quals en van acabar 442), amb un temps de 1h09'10" (un parcial de natació de 13'30" els 750m., un parcial de bici de 36'38" els 20 km i un parcial de córrer de 19'02" els 5 km). 

Classificacions C.A.XALOC
La veritat és que ens va fer un dia genial i ens ho vam passar molt bé. En el meu cas, vaig fer uns parcials de bici i córrer ràpids però la natació continua essent la meva àncora. Em manca més tècnica tot i haver millorat alguns aspectes. Haig de seguir treballant.

Valoració.
Bon inici de temporada. Fent una mica d'anàlisi i sempre prenent de referència els companys de club, he tornat a veure, com dic, que encara em queda molt per aprendre tècnicament en el segment de natació i que m'hi haig de posar. No tinc problemes amb tema cops, ni les sortides d'aquest segment perquè arrenco ràpid i els primers metres estic davant del grup de natació però després tinc un baixón de rendiment força heavy. Aquest baixón que ve fruit d'un tema de manca de tècnica i no poder tirar tota l'estona de força, en un triatló sprint on les distàncies a recórrer són tant curtes em perjudica alhora de remuntar.

Els desavantatges és que al sortir de l'aigua tard, em trobo que en els tres sprints que he fet després no trobo cap grup de bici de nivell semblant al meu i això m'obliga a fer els segment de bici sol o tirant del grup tota l'estona per poder remuntar, amb el conseqüent desgast progressiu. Si sortís bé de l'aigua podria beneficiar-me d'agafar un bon grup de bici i "respirar" una mica entre relleus, no que arribi la meva disciplina preferida i només em serveixi per desgastar-me. 



M'agrada i disfruto cada cop més amb els triatlons, de fet només és el quart que faig, però sóc conscient del que haig de millorar per sentir que faig un triatló equilibrat. Mirant les classificacions, dels deu companys de club que ens vam classificar, em trobo que he fet el vuité millor temps a la natació, a la bici, tot i fer-la sol i sense l'ajuda de relleus, he fet el segon millor temps i al córrer, també he fet el segon millor temps.

La part de córrer aquest any la porto millor tan sols pel fet que porto més entrenaments i em conec més. Pel què fa a la natació també em diuen que he millorat respecte l'any i mig que porto nedant però al nedar amb companys que porten més temps nedant se'm fa més evident que encara em falta. Cal continuar treballant jejeje...