dilluns, 14 de desembre del 2015

Profitosos 254 km

Doncs aproximadament aquests són els quilòmetres que he fet aquest cap de setmana. Pels que habitualment feu ciclisme tampoc us semblarà una bojeria, però jo ja tenia ganes de tornar a aprofitar els dos matins de cap de setmana amb dues tirades maques seguides. 

El dissabte, sortida amb l'equip EXTREME de bicicletes Esteve. La ruta?? molt guapa la veritat. A les 9h sortíem de Sant Feliu de Guíxols en Carlos Zarza, en Lluís Nadal, en Javi Martínez i l'Àlex Ferrer de l'equip Extreme, en Miquel Navarro i en Xavi González de la secció de ciclisme del Matxacuca i un servidor de la secció de triatló del VGtriatló. I a Santa Cristina d'Aro se'ns va afegir en Marc Guinó i en Roger, aquest últim, també de l'equip Extreme. Al cap d'una estona se'ns afegia també en Joan del club ciclista Palamós/Costa Brava amb el cotxe d'assistència de l'equip.

La ruta. Sant Feliu de Guíxols / Santa Cristina d'Aro / Castell d'Aro / Platja d'Aro / Palamós [pujada per darrera el club nàutic] / Vall-llòbrega / Mont-Ras / Palafrugell / anem a buscar la GIV-6546 de doble carril que porta a Calella de Palafrugell / Llafranc i Pujada al Far de Sant Sebastià pel rampot / baixem a buscar la carretera que va de Palafrugell a Tamariu i baixem cap a Tamariu / pugem per l'altre rampot, l'avinguda Vicenç Bou, i pels carrers Aneto, Canigó, Selva i Cova del Bisbe anem a buscar la pujada que va des d'Aiguablava a dalt a la carretera que va de Palafrugell a Begur. Aquí amb un terç del recorregut ja ens havíem ben escalfat!! Begur [i aquí fem paradeta amb el cotxe d'assistència i mengem] baixem cap a Regencós / seguim per la C-31 fins a Pals / agafem el carrer de la Font i anem a buscar Sant Julià de Boada / seguim per la Gi-651 cap a Peratallada / Canapost / Vulpellac / la Bisbal d'Empordà [ens creuem amb prop de 20 corredors dels Lotto Jumbo amb el seu cotxe d'assistència darrera] i anem a buscar Cruïlles / Sant Sadurní de l'Heura / i cap a SANTA PELLAIA. Baixada a Cassà de la Selva / Llagostera / i pujada a l'alt de SANT GRAU / carretera de Tossa fins a Sant Feliu de Guíxols i aquí he pogut respirar!! jajajajaja.... Bufff!! Sortida guapa però per a mi a un ritme a uns quants punts per sobre del que volia i del que ara puc oferir. 

Al final,
Temps: 4h 41'
Distància: 125'8 km
Mitja de velocitat: 28'5km/h

Valoració.
Ave César! El que va a morir te saluda!!!! Bàsicament així afrontava la matinal de dissabte. Sabia que s'aniria a un ritme al que ara encara no tinc però bé, s'havia de provar per veure on estava també. Recorregut, com he dit, molt ben parit amb pujadetes curtes i intenses al principi i, llargues i sostingudes al mig i final. Es va fer dur pel ritme que es va portar però m'haig de tornar a acostumar a patir i a "estar allà costi el que costi", que diem els ciclistes. Amb unes quantes sortides així i si miro de recuperar rutines d'entrenament que tenia un pèl descuidades crec que tornaran les bones sensacions de quan feia tan sols ciclisme. Pit i cullons!!!


La sortida del diumenge, doncs digueu-me massoca, però vaig fer LA MATEIXA jajajajajajaja... sí, sí, fora conyes! Com que sortia amb gent diferent i aquesta no l'havien fet doncs els vaig engrescar a fer-la. Vaig quedar amb en Jordi Extrem i en Dani León del VGtriatló a les 9.30 a la BP de Santa Cristina i gas!! Aquest cop sense cotxe d'assistència jejejej... El ritme va ser uns punts per sota que la del dissabte però ja sabia que seria així i per això vaig proposar la mateixa. A mi m'aniria bé per seguir entrenant i ells coneixerien una ruta més per fer. A més a en Jordi per exemple li vam presentar la pujada al Far per la costa i la de l'avinguda Vicenç Bou que no les coneixia jejeje... Òbviament, als piques que no vaig poder respondre el dissabte vaig respondre diumenge, com no :))) Aaaaaiiixx

Al final,
Temps: 5h 27'
Distància: 128'9 km
Mitja de velocitat: 24'2 km/h
Valoració.
De la sortida d'ahir diumenge, la veritat és que molt bé. El dissabte a la tarda vaig estirar força, em vaig hidratar bé i diumenge estava amb prou condicions d'afrontar novament els quilòmetres i el desnivell del dia anterior. A més, no oblideu que jo ja sabia que em trobaria cada moment, pujades, baixades, només calia tornar-hi. Va ser una bona sortida, on vaig acabar molt sencer i vaig mirar de vigilar amb coses com beure més sovint i i no arribar a casa amb més de mig bidó ple. Normalment el dosifico massa i llavors me'n sobre però sabent el que m'havia sobrat el dia anterior vaig beure més sovint i així també em va anar bé per la pallissa del dia anterior i per les forces del propi diumenge.



En fi! Que gran cap de setmana de bici i 254km a la saca. Crec fermament que l'entrenament de bici és el meu puntal en triatló i ara vull consolidar bé aquesta part amb un bon volum. Al mateix temps, estic progressant en natació i també estic fent una bona base en el córrer. Però bé, aquí és on entra la complementació que cadascú ha de fer de les tres modalitats en base a les seves aptituds i temps de què disposa, no oblidem que no deixo de ser un aficionat. 

Saber on posar els entrenaments i les càrregues de natació, bici i córrer durant la setmana escoltant el cos davant el desgast i respectant els descans quan toquin, és feina tant de l'entrenador com meva, molt important el diàleg durant tot el macrocicle. L'entrenador ha de saber trobar el punt entre vetllar per vosaltres i fer-vos millorar.