diumenge, 12 de setembre del 2010

"D" de Dissabtes, "D" de duresa

I és que amb la gent de l'Escoleta BTT portem dos dissabtes fent tirades llargues de btt, i arribant fosc a casa. La duresa ve donada pels desnivells i tecnicitat dels recorreguts i sobretot pel ritme amb què els fem.

El passat dissabte, el dia 4 de setembre, amb en Pipo, en Nava i en Jordi Mont del Club Ciclista Escoleta BTT, l'Albert Carreras i en Sergi Martínez de Bicicletes Esteve i un servidor del Club Ciclista Platja d'Aro vam decidir d'anar a fer el corriol de baixada de la Marxa de la Conca del Daró 2010 que baixava de Puig d'Arques fins a la Bisbal d'Empordà i que en Nava, l'Albert i en Sergi no havien fet. Vam pujar des de darrera Panedes fins al matxo mort i el Puig d'Arques i allà va començar l'espectacle. Quina trialera de baixada! Si bé feia unes quantes setmanes ja l'havíem tornat a fer, aquest cop vam acabar d'arribar fins a La Bisbal mateix. Un cop allà, se'ns va començar a fer fosc i vam decidir tornar per la carretera de la Ganga, un cop vam ser a punt de pujar-la vam agafar el camí que puja paral·lel a la carretera fins a dalt la Ganga i un cop a dalt també vam baixar pel camí paral·lel que porta a la urbanització Río de Oro. Allà ja vam agafar la carretera i "a sac" fins al centre de Calonge, Sant Antoni de Calonge, Platja d'Aro [aquí ja va marxar en Sergi] i Castell d'Aro [aquí van marxar l'Albert i en Nava], on vam agafar el carril bici fins a Santa Cristina d'Aro [on en Pipo i en Jordi també van marxar]. Aquí, ja de nit, tan sols em restava pujar fins a Sant Feliu per la Font d'en Pi i acabar amb un dissabte bttero.

Al final:
Temps: 4 h 22'
Distància: 66'2 km

Aquest dissabte dia 11 de setembre, la sortida va ser similar, almenys inicialment, a la del dia 4, si bé l'objectiu no era fer la trialera de baixada a la Bisbal de la Marxa de la Conca del Daró 2010 sinó la pujada inicial de la marxa des de la Bisbal fins a Sant Cebrià dels Alls.  Pels que la van fer, em refereixo a la primera pujada, la dels "rampots" i trialeres. Som així de masoques, anem a la quinta punyeta per fer una pujada de cu_ll__!

Quedàvem a les 16h de la tarda a la BP de Santa Cristina d'Aro, en Pipo, en Nava, l'Àngel Pajares i en Manel del Club Ciclista Escoleta BTT, l'Albert Carreras de Bicicletes Esteve i en Xavi González i un servidor del Club Ciclista Platja d'Aro. En Jordi Mont i la Fina, la seva dona ens venien a veure si bé ells tiraven cap a la banda de Tossa.

Aquest dissabte, ja s'ha imposat un ritme alegre des de bon principi, pujant pel carril bici fins als plans de Panedes per girar a mà dreta i enfilar direcció matxo mort com la setmana anterior [abans de pujar el matxo mort el meu company d'equip, en Xavi González, com ja ens havia dit, marxava cap a casa perquè tenia compromisos]. Hem enfilat matxo mort i cap a Puig d'Arques per baixar pel primer tram de trialera que enllaça amb la pista que puja de La Bisbal i que passa per darrera Puig d'Arques, allà hem agafat aquesta pista en direcció cap a la Ganga [un cop hem arribat al pla del Puig d'Arques, en Manel i l'Àngel Pajares, que no es trobava gaire bé, han tirat ja cap a casa] i amb en Pipo, en Nava, l'Albert i un servidor hem tirat cap a buscar la Ganga. En aquest tram baixant per una baixada força pedregosa, abans d'arribar a Sant Cebrià dels Alls, m'he carregat un raid de la roda del darrera i el servei d'assistència tècnica Nava's cycles m'ha fet un enrotllada per sortir del pas i poder continuar.

Un cop a la Ganga hem baixat pel camí de terra paral·lel a la carretera, i a baix, un cop a la carretera, l'hem agafada, i a un ritme guapo hem arribat fins a la Bisbal mateix, on començava el camí de terra de la Marxa de la Conca del Daró 2010. Allà prop hi ha una font on la setmana anterior havíem parat a omplir bidons i vam repetir.

Vam reemprendre la sortida i planejant fins començar la llarga pujada inicial amb aquells  "rampots" que pels que no els han fet venen a ser com els de la part dura del "mortirolo" de l'Ardenya, durs i llargs. Un cop a dalt hem girat a l'esquerra i hem enfilat la trialera de pujada fins a Sant Cebrià dels Alls, però a mig camí, en vistes de l'hora que era i de la por de quedar-nos sense llum, ens hem sortit del recorregut de la marxa per pujar directament per una altra trialera (crec que en diuen "la baixada d'enduro", i ja sé perquè en diuen la baixada) en direcció Puig d'Arques. Al final d'aquesta trialera, encara força bruta pels efectes de la nevada, hem anat a parar a la pista que havíem agafat per anar de Puig d'Arques a Sant Cebrià dels Alls i la Ganga. Amunt i deseguida hem arribat al pla del Puig d'Arques, d'allà hem enfilat la baixada, hem anat cap a Font Josepa, Romanyà, pista que porta a l'avinguda de les Gavarres de la urbanització Bell-lloc, Font Picant i carril bici fins a casa.

Al final:
Distància: 73'3 km

Valoració:

Doncs que tela marinera! Això són sortides, no m'estranya que després la penya estigui forta portant aquest ritme d'entrenaments. Cal dir que l'Albert Carreras, jove promesa que córrer amb Bicletes Esteve, aquest dissabte dia 11 venia de fer una cursa de btt al matí on havia quedat en les primeres posicions, i el tiu va venir a la tarda a "estirar les cames" amb nosaltres, impressionant. Va bé que vingui gent així a les sortides perquè així fan de llebre jejejej...

Com sempre la importància rau en sortir a fer el què t'agrada, i si és amb d'altra gent que té la mateixa afició i que té un nivell similar (l'Albert seria una excepció) molt millor.