dimarts, 8 de març del 2011

1a MARATÓ DE LES GAVARRES

Gran cursa la d'aquest diumenge passat. Un recorregut genial on hi hagut de tot, des de corriols de pujada, de baixada, pistes, trams tècnics, etc. 


A la sortida la cosa prometia, hi havia tota la capa major de Bicicletes Esteve: Francesc Freixer, Cristian Collados, Josep Almendros, Xavi Viñas, un Marc Frou en impressionant estat de forma, etc.; la gent de Radikal Bikes amb l'implacable Marc Trayter i l'Oriol Morata al capdavant; en Miquel Campasol perquè està demostrant que on n'hi hagut sempre en queda i, al marge dels que no conec, després tot una sèrie de bona gent i grans corredors: 

En Charlie (Carles Bernat) que ens vam conèixer a la XV Volta a la Cerdanya amb la seva parella, la Carol; en Cristian Arroyo del Club d'Independents Bike Torelló, company de blogger i fan de la flashel company de la Noe, en Jaume Ribosa -que segueixo per mitjà del bloc de la Noe i el d'en Charlie; en Santi i l'Ada que tenen el cul pelat de tanta cursa jejeje... De fet en Santi només el vaig veure a la sortida, amb l'Ada vam coincidir durant la cursa i no vegis el ritme que porta (malauradament va tenir problemes amb la roda del darrera i la Rosa Maria la va acabar passant, però com és habitual en ella va estar al podi de fèmines. A molts nois els agradaria estar en tant bona forma Ada); en Francesc que va venir amb una Niner de 29" i com que és un "picat"(jajaj...) va arribar amb en Santi en una 32ena i 33ena posició que en vista de com va ser el recorregut, és un resultat espectacular; l'amic Ru que amb la seva cannondale apareix a totes les fotos el tiu (t'hi has fixat?); en Carlos Zarza de l'Ayats, en Sergi Martínez de Bicicletes Esteve, etc.

La curiositat del dia: em va passar en Jordi Arteman que vam conèixer al seminari de ciclisme de l'any passat i que va perdre el seient gairebé als primers quilòmetres de la volta llarga i va haver de fer la resta de la cursa dret (si algú m'ho pot confirmar?), si va ser així: impressionant!!!

En definitiva, un munt de gent que hi van forts. I òbviament part de la claca amb els que surto habitualment els caps de setmana. En Jordi Mont, que vaig convèncer per anar a la Marató el dijous passat i que va demostrar que com ell mantenia, les quatre curses de l'open BMW el van acabar de posar en forma (i dic acabar perquè sempre es manté en un bon estat de forma el punyetero). Després hi havia en Jordi Paradeda "en Pipo", del Club Ciclista Escoleta BTT, que estava preocupat per fer una distància llarga i que va quedar demostrat que això està "xxxuuupat" per ell! jajajaj...;  la "màquina" de pedalar, el Sr. Pep Ribas que va fent, va fent, i si bades allà està, jajaja... i en Jordi Espinosa, l'Espi que també es va apuntar a fer la llarga.

La sortida de la volta llarga la vam fer juntament amb els de la curta on hi havia l'Eduardo Cortés, en Fran Moreno, en Javi Martínez, la Cristina Hernández i en Felisario, com a guixolencs que hi corrien. També vam veure al Tot gas i al Tot gas junior.

A tots els que vam acabar la volta llarga ja ens podem felicitar perquè quina cursa!!! mare meva! Fang, fang, fang, fang,... basses, basses, basses, rius, rius, rius (o era el mateix?). Si hagués vingut en Xavi González, company de club segur que li hagués recordat a la Ruta de los Conquistadores, salvant les distàncies òbviament. La veritat però, com deia al principi, el recorregut va ser genial, i en sec podia haver estat molt i molt bé. Només dir que sort que vaig portar-me l'oli per la cadena perquè vaig parar tres cops a posar-ne. La sortida pensava que seria més de tranquis, però allà tothom apretava, els de la curta i els de la llarga, i al col·locar-me força enrera doncs ho vaig pagar en algun corriol inicial on vaig trobar un embús del 15 amb la gent a peu durant un bon tros. I després recuperar això se'm va fer complicat. L'avantatge de ser una cursa llarga és que tens temps d'agafar el teu ritme, i no va ser fins al km45-50 que no vaig trobar el meu ritme. Abans havia procurat anar amb en Jordi Mont o millor dit, no perdre'l de vista, ...o no perdre'l de vista massa estona (què hi farem), el fet és que el vaig haver de perdre definitivament de vista per trobar el meu ritme i a partir d'aquí anar sumant quilòmetres en un circuit especialment trencacames.

En aquesta cursa finalment em van entrar rampes a les cames. Una cosa que sempre sento a alguns companys que els passa durant les curses i que a mi encara no m'havia passat. Quin cague!!! Perquè no n'he tingut en cursa, però si després. No sabia si parar o continuar pedalant, sort que vaig continuar pedalant, perquè quedaven pocs quilòmetres.

Al final,
Distància: 71km
Temps: 5h 16' 59"
Mitja de velocitat: 13'7km/h
Posició: 85 (1h 37' després del primer, quina vergonya!)

Vaig trobar-me gent a peu perquè se li havien carregat els quadríceps, gent que havia trencat  la bici, el canvi, vaig deixar oli per la cadena i fins i tot aigua a corredors que només portaven un bidó i que comptaven amb els avituallaments. Arribats a aquest punt, penso com el company Jordi Bautista que això era una marató d'una setantena de quilòmetres i que cal ser previsor, però si que és cert que si anuncies avituallaments i mostres el recorregut, val la pena marcar-los així la gent pot ser previsora, però tan sols dos avituallaments i el primer col·locat al km18 i l'altre al km60 va quedar demostrat que no va acabar de rutllar del tot bé, i si això afegeixes que en el segon avituallament se'ls va acabar l'aigua, aquí la falta de previsió per part de l'organització va ser majúscula. Només recordar que estem parlant de que la gent va pagar des de 15€ a 25€. Si a això li sumem que hi han errors a les classificacions i se'ls hi han colat gent que havia plegat, doncs ja és la cirereta.

Què hi farem, sempre hi han coses a millorar, i de ben segur que les milloraran, perquè estem parlant d'una prova que pretén ser referència dins el món de les maratons BTT.


Aquest cap de setmana toca anar a veure la copa massi a Banyoles, l'any passat no hi vaig poder anar i aquest any no hi vull faltar a veure si s'encomana alguna cosa jajaja... Amb el grupet del cap de setmana ja hem quedat que sortirem dissabte a la tarda.