diumenge, 3 d’abril del 2011

REMENCES CURTA + BRACONS

Avui com porta essent habitual tocava carretera. Però avui era una sortida especial. He quedat amb en Pipo, en Nava, en Lluís i en Jaume del Club Escoleta BTT a les 7.30h a l'Opel de Santa Cristina d'Aro per anar a terres garrotxines a fer part de la Terra de Remences, la primera, la curta (95km). L'any passat ja ho vaig fer, amb en Marc García i en Quim. La veritat tota aquella zona és molt guapa i no m'importaria que es convertís en una sortida a fixar al calendari.

Aquest any però la meva motivació era pujar a Bracons. L'any passat era el meu primer any a Terra de Remences i per la pluja vaig decidir no fer la llarga i em vaig quedar amb les ganes de  fer la segona part. Avui ja sabia però que Bracons l'hauria de fer sol perquè els altres tenien compromisos i havien d'arribar abans a casa.

Hem arribat a Sant Esteve d'en Bas a quarts de nou, amb un fred que pelava i un cel ennuvolat. Arribant a Olot fins i tot han caigut quatre gotes, però pujant a Capsacosta (870m) el sol ha fet acte de presència finalment!!! 


El Coll de Canes (1120m.) es puja bé però si pensem en fer la llarga de Remences no podem caure en l'error de cremar massa "cartutxos", ni pujant-lo, ni baixant-lo. 

I finalment,

Un port que feia temps que volia fer. Mare meva, no l'havia fet mai , ni per la banda de Sant Esteve d'en Bas, ni per la de Sant Pere de Torelló, i no sé com serà per la banda de Sant Pere de Torelló, però per Sant Esteve d'en Bas, la veritat és que havent fet a un ritme alegre la primera part de Remences pujar a Bracons, doncs,... com ho diria... ah sí! VAYA TELA! El desnivell acumulat és considerable i constant. Però bé, què us haig de dir: Com més dur és el port més plàcida és la sensació d'haver-ho aconseguit a l'arribar a sota el rètol que marca el nom del port, coll, alt o turó.

Al final,
Distància: 114'7 km
Temps: 4h 25'
Desnivell positiu: 1885m