diumenge, 13 de maig del 2012

TERRA DE REMENCES 2012. 5h 18' 26"

Avui era el gran dia, la meva tercera Remences m'esperava. A les 5h em llevava, esmorçava i carregava trastos. A quarts de set arribava a Sant Esteve d'en Bas. No ha estat precisament un dia asolellat, a l'arribar a Sant Esteve d'en Bas una boira a la zona de Bracons i Cannes semblava indicar que rodaríem amb un dia d'aquells foscos amenaçadors de pluja. Creuaria els dits perquè no anés a més. 

Avui que em pensava que podria aparcar ben a prop de la sortida l'organització ens ha fet aparcar lluny al·legant que els llocs més pròxims els deixaven pels que venien amb el temps just... quin morro! Jo que m'havia llevat ben d'hora, ben d'hora... Però bé queda en anecdòtic perquè l'organització ha estat excel·lent. 

He recollit el xip i cap a vestir-me. Un cop he anat a posar-me a la sortida, cal dir que hi he anat també més aviat que els altres dos anys anteriors i m'he pogut col·locar força endavant, estava a tocar de la gent d'Independent Bike Torelló, en Cristian i la seva colla. Ens hem saludat i animat mútuament. A les 8h pim, pam, pum i gas. I puc dir que literalment ha estat així, des del minut 1 fins al final. Al col·locar-me força endavant aquest any no ha calgut apretar tant per estar aprop del cap del pilot, tan sols ha calgut mantenir el tipus per mantenir-me allà. Prop de Ca l'Enric m'ha passat en Carlos "Trident" de Bicicletes Tope, està molt fort el tiu, i amb aquestes que arriba el Capsacosta. L'he pujat a bon ritme i a prop de la via romana he sentit en Joan Martí i en Miquel Navarro del Matxacuca que s'acostaven i em cridaven. Aquest any en Joan feia la curta, en Miquel portava el "gomet" vermell en el dorsal que indicava que feia la llarga però m'ha comentat que faria la curta, de la qual cosa he pensat que no em podia refiar del seu ritme perquè en els primers 95 km ells segur que apretarien més que jo, però m'he anat animant i com que em trobava bé el meu ritme no era massa diferent al seu i els he anat veient tota l'estona. Ja des d'Olot també m'he anat trobant en Javi Martínez però pujant Capsacosta l'he deixat i ja no l'he vist més.

El tram de Sant Pau de Seguries fins a Ripoll, zona ràpida de planers i algun canvi de rasant mal parit s'esperava ràpid i així ha estat, brutal. Aquí he tornat a enllaçar amb en Joan i en Miquel però prop de Ripoll he marxat amb un grup de davant i a partir d'aquí ja no m'he trobat ningú més conegut. Part d'aquest grup ja gairebé no els he perdut de vista fins a Sant Esteve d'en Bas. Hem pujat el primer tram de Canes ràpid perquè a partir del primer avituallament planeja i és força de bon fer. Pocs metres abans d'arribar al primer avituallament el grup de davant ha marxat ràpid i tres del següent grupet ens hem llançat a enganxar-nos-hi. Ens hem posat d'acord sense dir res, quina passada! i hem començat a fer relleus per atrapar el grup de davant, que ni vèiem ja... i tu, pit i cullons, els hem atrapat prop d'una baixadeta que hi ha pujant.

Canes l'he pujat, per mitja de velocitat, més ràpid del que ho havia fet el dia 1 de maig quan havíem anat a fer el circuit de la curta + bracons. Normalment m'hauria reservat més però és que em trobava força bé tot i tirar. Tantes hores entrenant sobre la bici serveixen per alguna cosa, no hi ha truc aquí. Baixant Canes, "manguitos" de nou i gassss. A pocs metres del coll, dues caigudes amb tres nois implicats, déu n'hi do, val més no pensar-hi, espero que no sigui res.

He baixat amb força però en molts moments acoplat i aprofitant l'inèrcia, aquí sí que calia reservar-se que ja em conec. Un cop a Sant Esteve d'en Bas he trobat un grup ràpid per fer els planers pestosos fins a peus de Bracons, ha sigut una passada perquè anàvem un bon grup que ha quedat a res un cop hem arribat al tencant de la curta i la llarga.

Pujant Bracons, doncs què voleu que us digui, ha estat el patiment del dia, perquè sí, cadascú va al seu ritme, però aquest ritme tira a ser a molt baixa cadència i a base de ronyons. Cal dir que aquesta vegada és de les vegades que se m'ha fet més curt però alhora de les vegades que se m'ha fet més dur, una cosa conseqüència de l'altre suposo. Un cop a dalt l'any passat va ser la única parada que vaig fer per "canviar l'aigua de les olives" i menjar alguna cosa, però aquest any no m'he parat, però és que no m'he parat ni aquí ni enlloc, perquè al no fer-ho a Bracons, parar després per la zona més pestosa de Manlleu la veritat em feia pal, trencar el ritme i perdre el grup amb què anava. Aquest grup poc a poc s'ha anat fent des de la baixada de Bracons fins a Manlleu i ja no l'he deixat fins a Cantonigrós gairebé, on m'he adelantat per afegir-me a un grup de davant i fer el Coll de Condreu amb ells. m'he tornat a adelantar per fer la baixada davant de tot, confiant que no hi hauria ningú més sonat que jo baixant jejeje... Doncs no, la vida sempre t'ensenya que sempre hi ha gent més sonada, hi havia un "home gran (d'edat)" que baixava per l'altra carril en corbes on era impossible que no sabés si venia un cotxe o no, la mare que em va parir... inconscient! Suposo que no cal dir que la baixada ha estat fulgurant, amb adelantaments de cotxes i motos inclòs, bufff...! I al final la recta fins a Sant Esteve d'en Bas, aquí hem arribat cinc tius, primer anava en tercera posició, després he anat una estona primer però he decidit quedar-me de nou tercer per intentar esprintar a l'arribar a la corba de dreta. Arribo a la corba, arrenco, i com jo els altres quatre, a pocs metres m'he quedat sol però ha sortit el que anava cinquè i m'ha pelat snif, snif... Al passar l'arc d'arribada hem rigut i ens hem donat la mà per celebrar l'esprint que havíem fet.
.
Al cap d'una estona ha començat a ploure. Ha anat ben just! 

Al final,
Distància: Volta llarga de Remences - 175 km
Temps: 5h 18' 26" a 29' del primer
DIPLOMA: OR
Classificat en la categoria B en la posició 61 d'un total de 657 participants
Classificat en la general en la posició 138 d'un total de 1590 participants
Velocitat mitja: 32'97 km/h
Velocitat màxima: 77'3 km/h 

Valoració.
:))))))
Primer perquè he millorat el temps de l'any anterior cosa que volia fer (l'he rebaixat en 16' 33"), i segona, relacionada amb l'anterior, content perquè l'entrenament de tirades llargues d'aquest any han donat el seu fruit i m'han fet acabar en aquest bon temps i molt sencer. Completament diferent de l'any passat que em faltava aquest fondo de tirades més llargues i vaig haver de patir anant per un recorregut nou per a mi amb en Joan i en Micky, fins que em vaig desfondar pujant el Coll del Bac, vaig perdre de vista en Joan i en Micky i vaig patir molt per arribar a Cantonigrós i coll de Condreu, a més recordo que baixant del Far cap a Sant Esteve d'en Bas fins i tot em va venir alguna rampa. Total, que com sempre dic, la bici és justa i posa cadascú al seu lloc. Millor entrenament = millor rendiment.

Tot i que no sóc de fer massa curses a l'any, perquè els primers anys dels noranta ja en vaig tenir prou aquí queda el meu paper d'aquest any a Remences per aquells que pensen que el respecte i la vàlua d'un s'ha de demostrar a les curses.

Anècdota a les classificacions. 
Sabeu qui ha arribat pocs segons darrera meu, en Marc Coma Camps, reconegut corredor professional de ral·lis amb la disciplina de motos, i per més inri, cosa que no sabia, del mateix any que jo, del 76, però ell és de l'octubre i jo del maig. Ostres tu, sabia que entrenava amb bicicleta però vaya tela, és ben bé que ningú entrena.