dissabte, 7 de juliol del 2012

SANT GRAU i SANT HILARI pujades obligades!

Dijous sortida molt guapa per la zona de l'alt de SANT GRAU d'ARDENYA. Sortia cap allà a quarts de sis, després de veure un accidentat Tour i enfilava cap a la carretera de Tossa des de Sant Feliu de Guíxols per anar a buscar la pujada a Sant Grau des de la costa. Feia una tarda estranya, els meteoròlegs anunciaven pluja i el radar del Meteocat indicava pluja que anava pujant del sud de Catalunya, a Sant Feliu però feia sol. Un cop vaig ésser a la pujada a Sant Grau em trobava aquest panorama.


La part de dalt de Sant Grau estava coberta de boira molt espesa. L'avantatge de que el dia s'anés tapant és que el sol no apretava tant i la calor tampoc. Vaig anar pujant i un cop dins la boira la situació era molt estranya, era molt fosc, molt silenciós i semblava ben bé un dia d'hivern molt aviat pel matí. La boira anava pujant com fum per la banda de mar i cada cop s'anava espeseint més. Ja sé que tan sols era boira però és que va ser força espectacular passar d'un dia asolellat a aquesta boira i aquesta foscor.



I aquí teniu el "rampot" que hi ha uns 250m després de l'ermita de Sant Grau. El marge de visibilitat quan anaves pedalant era aquesta. 

Un cop a dalt, no vaig fer com el dilluns que vaig baixar de nou per la costa sinó que vaig baixar per la banda de Llagostera. Per aquesta banda de nou va fer acte de presència el sol i era curiós veure la part de dalt de Sant Grau quan anava baixant ben coberta de boira i ben fosca com un microclima de la muntanya.

Vaig anar cap a Llagostera / Panedes / vaig pujar Sant Miquel d'Aro / cap a Santa Cristina d'Aro i SANT FELIU DE GUÍXOLS.

Al final, 
Distància: 47'17 km
Temps: 1h 31'
Mitja de velocitat: 28'9 km/h


Avui dissabte tocava sortida llarga, tota la setmana me l'espero, que voleu que us digui. En Jordi Mont havia quedat amb en Vicens Recasens per sortir amb btt per continuar preparant el cada vegada més a prop Ironbike, però com que demà ja faré una estona de btt amb l'Escoleta Btt avui he preferit fer carretera. 

El recorregut: SANT FELIU DE GUÍXOLS / Santa Cristina d'Aro / Llagostera / Caldes de Malavella / anar a buscar la N-II i enfilar la carretera lateral fins a la rotonda de Riudellots que va a l'aeroport i l'Eix / carretera de Vilobí d'Onyar / Vilobí d'Onyar / carretera de Santa Coloma a Girona i cap a Sant Dalmai / Sant Dalmai / giro a l'esquerra i vaig a pujar Brunyola / un cop fet Brunyola vaig a buscar la carretera de Santa Coloma a Anglès / un cop a la carretera principal vaig cap a Santa Coloma / Santa Coloma de Farners / i cap a buscar la pujada a Sant Hilari / aquesta pujada també és força guapa malgrat els seus vint-i-pocs quilòmetres / SANT HILARI / [un cop a dalt em trobo en Juanjo de Bicicletes Tope, germà d'en Pep del Fornet que també havia pujat per aquesta banda a Sant Hilari. He tornat cap a casa amb ell tot i que al final he hagut de tirar perquè havia d'arribar abans a casa]. Un cop a dalt, sense pausa ja enfilem la baixada cap a Osor, mooooollllt ràpida, m'atreviria a dir que perillosament ràpida, perquè hi han unes corbes molt tancades que allà et jugues el físic sí o sí. Un cop a Osor em paro un moment a esperar en Juanjo i un cop arriba em diu que em posi a tirar fins a Anglès, uffff... una altra xuscada, aquells que conegueu la carretera sabreu que baixar per aquesta banda des de Sant Hilari, si vols fer-ho ràpid t'obliga a anar a batzegades: vas ràpid, les corbes t'obliguen a reduir molt la velocitat i després cal posar-se de peu i apretar fort per tornar a agafar velocitat. Un cop a Anglès he esperat que en Juanjo se'm tornés a enganxar i hem anat a buscar la carretera que porta a Bescanó per anar a buscar la pujada a Mas Lluners per anar cap a Estanyol / creuem la carretera de Santa Coloma a Girona i anem cap a Salitja / carretera de Vilobí d'Onyar / rotonda de Riudellots a la N-II / Riudellots de la Selva / i enfilem cap a Cassà per girar a la zona del polígon industrial de Campllong cap a Sant Andreu Salou / Caldes de Malavella / Llagostera / Santa Cristina d'Aro / SANT FELIU DE GUÍXOLS.

Al final,
Distància: 149'68 km
Temps: 4h 57'
Mitja de velocitat: 28'7 km/h
Desnivell positiu: 1520 m
Temperatura mitja: 28º


Valoració.
No havia fet mai aquesta combinació per Brunyola i després cap a Santa Coloma per pujar Sant Hilari i està força bé perquè així tens un mini portet per escalfar-te una mica. De l'altra manera si hagués tirat cap a Santa Coloma des de Vilobí hagués fet més planer i baixada. De fet un cop fas Brunyola per arribar a Santa Coloma ja és un tram amb molta baixada. Segur que torno a fer aquesta variant. La pujada a Sant Hilari força ràpida tot i que cap els darrers 5 km són força pastosos i no s'acaben mai. Avui el microclima de boira espesa el tenia el Turó de l'Home a la vista a l'esquerra mentre puges. 

Molta calor :-D i moooooolt de vent a la tornada, més de l'habitual, anava bé per la calor però fatal per mantenir el ritme.

Demà Btt!