diumenge, 14 de febrer del 2016

Carretera + Btt = +++++++ i millor

Cap de setmana de pujades. El dissabte en carretera i diumenge en btt. 

El dissabte tenia intenció d'anar a fer Sant Hilari amb en Jordi Extremera ...però al final vam veure passar els toperos per la BP de Santa Cristina quan estavem allà parats i vam fer canvi de plans d'última hora. Ens vam espavilar i ens hi vam afegir (Paco Ríos, Andreu Lucena, Jordi Padrós, José Antonio Míguez, etc. i després la Berta Orozco i una companya. En Jordi Padrós em va dir ruta i també pintava bé.

La ruta: Sant Feliu de Guíxols / Santa Cristina d'Aro [ens trobem en Marc Bernabé que també s'havia animat a sortir i ens va acompanyar amb els toperos una estona. També apareix en Lluís Nadal que havia sortit a fer volta curta molt d'hora i ja tornava] Castell d'Aro / Platja d'Aro / Sant Antoni de Calonge / Calonge / pujada a l'alt de ROMANYÀ / baixada cap a Panedes / Llagostera / anem a buscar la pujada a l'ATALAIA / baixem a Tossa de Mar / cap a Sant Feliu per carretera de Tossa / girem a l'esquerra al trencant de Sant Grau d'Ardenya / SANT GRAU d'ARDENYA [quan estic a la rampa del final de Sant Grau em passa en Josep Vinyoles i miro de no perdre'l tot i que se me'n va anant i abans d'arribar a dalt gira cua a buscar companys. Jo acabo d'arribar i espero a dalt el meu grup. Van arribant toperos, en Jordi. I els companys d'en Josep on hi havia en Climent, en Guillem Lladó d'Argon 18, Santi Gil, etc. Xerrem una estona mentre arriba tothom i tirem cap a Llagostera / Llagostera / anem pel lateral del Mas Roure / Panedes / pujada a Sant Miquel d'Aro [aquí sóc jo el que marxo i decideixo fer un tros més; en Jordi Extremera i toperos tiren ja cap a Santa Cristina i cap a casa] segueixo cap a ROMANYÀ / baixo cap a Calonge / pujo la GANGA / mitja volta i cap avall per allà mateix / Calonge / Sant Antoni de Calonge / Platja d'Aro / Castell d'Aro / S'Agaró i Sant Feliu de Guíxols.

Al final,
Distància: 129'34 km
Temps: 5h10'
Desnivell positiu: 1750m

Valoració.
Doncs vaig anar fent les apretades de rigor a les pujades i malgrat no haver anat a Sant Hilari, va caure una mica de desnivell positiu més per la saca.

Avui diumenge a Sant Feliu ens hem llevat amb tot ben moll i uns símptomes de vent. Havia quedat amb en Xavi González de la secció de ciclisme del Matxacuca, per sortir en carretera però amb aquest temps hem decidit fer Btt perquè el terreny prometia una bona sortida bttera.  

A les 9:30 sortíem de la BP de Sant Feliu i hem anat cap al Mas Trempat i m'ha ensenyat força corriols nous que durant aquest temps han anat fent i netejant gent com en Manel Casanovas o en Miquel Navarro. Hem anat cap al pitch & putt de Santa Cristina d'Aro [ens hem creuat amb en Pipo, en Nava, en Lausín, la Mireia Vilardebó, en Ricky Gracia i altres] hem seguit cap a Can Llaurador / i d'aquí a Lara 1 / corriol de les fites / pista ampla fins a enllaçar amb final de Lara 1 / hem fet la "V" / hem tirat cap a buscar la baixada que s'agafa a la part alta de la pujada del Mortirolo que porta a Can Cabanyes, el fill de puta li diuen i l'hem pujada [no l'havia feta mai de pujada i tela marinera. Mentre pujavem un grup de toperos baixaven (Dani Arevalo, Tomás Cortés, José Antonio Míguez, Trident i Pep del Fornet). Dura de pujar pel pendent i perquè a part de força cal ser tècnic per triar traçades entre tantes arrels, pedres i regs. Un cop a dalt hem creuat el mortirolo i hem agafat corriol que porta a la pista que ve de la creu d'en barraquer i que porta a Can Cabanyes [aquí ens hem creuat l'Edu Ayats i la seva btt elèctrica, en Xavi Bussot, Sapito and co.] L'hem acabat de pujar i hem baixat cap al corriol del federal / Sant Grau / baixem a pista cap a Tossa per girar un moment a la dreta per enfilar de nou pujada a Cadiretes per la que en Xavi ha dit, versió HARD ( a la dreta hem deixat la versió soft) No vegis amb la puta pujada dels cull.... Vaya dia avui!!!! Cadiretes / hem anat a buscar la carretera de Sant Grau per la part de Llagostera, a la pista d'entrada que fan servir per anar a Cadiretes / hem creuat carretera i cap a buscar Can Cabanyes de nou per sota les antenes / hem baixat la pista que havíem pujat que ve de Creu d'en Barraquer i hem tirat cap a Sant Baldiri / hem seguit cap a un corriol nou per mi que porta a Can Codolar i hem baixat cap a Rosamar per un altre corriol que no havia fet i que m'ha encantat tot i ser de força desnivell i amb molts de regs. Hem anat a parar a Rosamar / hem pujat un tros d'asfalt i cap a l'esquerra per una pista que porta a Sant Benet però que hem girat abans a l'esquerra per fer un corriol de pujada fins a Can Rifà / hem anat a la Creu d'en Barraquer / hem baixat la Murtra / hem pujat el GR fins a Santa Escolàstica / corriol d'en Fermín avall i cap al càmping Santa Cristina per pujar per l'asfalt de la carretera abandonada que porta cap a Sant Feliu. 

Al final,
Distància: 47'23 km
Temps: 3h 45'
Desnivell positiu: 1348 m (negatiu menys segons el garmin, casundena Xavi!!!, ja ho deia jo que havíem pujat més que baixat jajajajaa....)

Valoració
Rostida avui en btt. En Xavi en la meva segona sortida en btt en temps, m'ha rostit a pujades el tiu jajajaja.... Entre ahir i avui déu n'hi do. Però haig de dir que avui, tot i dur, m'ha encantat. I a sobre amb en Xavi. M'ha posat les piles, bufff... quin fart de pujar rampots m'he fotut. Ole tu! Merci!

Frases del dia: 
-[jo] Joer amb la sortida, m'has matat!
-[Xavi] Ha estat bé, un entrenu macu

jajajajajajajaa..... 

- [Xavi] Aquí ve en _______ (un carretero que ara està fort que coneixem i que no ve al cas dir) i el pelem com una mandarina!!

jajajajajajaja....

En fi. Ja ho veieu!! No ens avorrim pas a la costa :)))))  
  
Jo que vinc de la btt, ja fa temps que penso que si em donessin a triar amb quina modalitat em quedaria triaria la carretera, però haig de dir que quan agafo la btt se'm desperta allò que em va enganxar a aquest esport. En el fons no tinc tant clar que pogués passar només amb una modalitat. La prova és que l'estic recuperant. La carretera et permet mantenir ritmes sí i segons quines pujades et reclamen potència i n'agafes fent carretera però la btt te'n reclama més i n'agafes més praticant-ne (no entrem aquí en anar al gimnàs a treballar la força que evidentment és el millor). A més l'autèntic btt, no el pistero, sinó el de corriols trencats i complicats et demana tècnica i això t'ofereix una diversió afegida als que ens agrada aquest btt. No tot és força a les cames en aquest btt que parlo!! Les dues modalitats es complementen molt bé. Perquè el fons que et dóna la carretera et permet aguantar estona fotent-li en btt però la potència que adquireixes en btt, aquelles pujades de % brutals on tires de ronyonada i quadríceps, poques vegades les trobes en carretera i per això les dues tenen coses bones i són un bon complement una de l'altra. I trobaríem més punts de contacte però l'argument està sobradament exposat.