divendres, 26 de febrer del 2016

MITJA MARATÓ DE LES VIES VERDES 2016 - 1h 26'

Doncs el passat diumenge 21 de febrer participava a la quarta edició de la Marató de les Vies Verdes, en la distància de 21 quilòmetres precisament. Era la primera vegada que hi participava i també era la primera vegada que acabava a Platja d'Aro i no a Sant Feliu de Guíxols, on acaba realment el traçat de l'antic carrilet. 

A les 9h donaven el tret de sortida als més de 2000 corredors de les diferents distàncies simultàniament (10km a Santa Cristina d'Aro, 21 km a Llagostera, 30 km a Cassà de la Selva i 42 km a Girona). A Llagostera feia un fred considerable aquella hora. Del club VGtriatló erem quatre participants: l'Anna Ymbern, en Jordi Extremera i jo feiem la de 21, i l'`Òscar Pauner, encara per estrenar en el món dels triatlons, la de 10. 

Donaven el tret de sortida puntuals i automàticament la xuclada inicial estirava el grup. Vam fer una volta davant el pavelló de Llagostera abans d'afrontar el traçat del Carrilet de nou. D'entrada les pulsacions altes i va costar una estona trobar el ritme còmode. No va ser fins als eucaliptus de l'altre costat del Mas Roure que vaig començar a regular-me i a seguir ritme de cursa. Baixant per la costa de l'ou, Ca la Maria, els Tinars,... em trobava força còmode i vaig apretar més per veure com responia. Els genolls van respondre bé i vaig seguir a aquell ritme. Vaig enllaçar amb un grup de tres que portavem ritme semblant i allà em vaig mantenir fins a Salenys. Allà vaig apretar més en solitari i ja va ser així fins al final. Passava gent i això sumat a que em coneixia el traçat perquè és on entrenem em sentia motivat. A Santa Cristina vaig tenir un problema però i vaig haver de parar. Els cordons elàstics ràpids on portava el sensor de velocitat del polar se'm van desfer i vaig haver de parar a fer un nus. Amb els nervis de que passava gent i no hi havia manera de fer el nus perquè tenia poc cordó m'estava cagant en tot. Vaig fer el nus i vaig sortir disparat. Vaig remuntar dos grupets que m'havien passat i em vaig anar a col·locar a l'altura d'on aproximadament estaria si no hagués parat. Un cop a Castell d'Aro ja quedava poc i vaig intentar apretar un pèl però un cop darrera el Càmping Vall d'Aro vaig notar símptomes de que se m'acabaven els turrons. A la volta als Estanys ja vaig mirar endavant i darrera per veure la situació i intentar mirar de mantenir posicions i reservar-me pel que quedava. En Jordi González i la Sandra Calderón companys de l'equip de triatló del Club Aquàtic Xaloc dels darrers tres anys, treballaven i van passar amb el cotxe patrulla dels mossos i amb l'altaveu em van anar animant i fent-me passar vergonya, punyeteros jajajaja... Un cop a la desembocadura del Ridaura ja quedaven poc més d'un quilòmetre i allà vaig acabar de donar el que tenia fins al final.

Al final,
Distància: 20'700 km
Temps: 1h 26'19"
Mitja de velocitat: 4'06 min/km 
Posició: 28è de 613

Valoració. 
Content. Sempre dic que no m'agrada massa competir perquè no m'agraden les hores prèvies, aquella incertesa de si quedaré satisfet. Però reconec que sóc competitiu perquè m'haig d'enganyar. Els que em coneixeu sabeu que sóc un picat i que si tinc benzina l'aprofito. Respecte la mitja sincerament pensava que faria menys temps però què hi farem, a la pròxima ho intentarem millorar. La mitja no era un objectiu, vam decidir posar-la enmig dels entrenaments en plan tipus test i en aquest sentit ha estat positiu, a més el córrer sempre em mereix un respecte perquè és molt lesiu i acabar sense dolor enlloc ja és un altre motiu per estar content.

Destacar des d'aquí la participació de la resta de l'equip VGTriatló en la seva primera competició/cursa amb el nou equip.

21K
Jordi Extremera 1h 32'42" posició 69 de 613
Anna Ymbern 1h40'25" posició 155 de 613

10K
Òscar Pauner 43'55" posició 25 de 332