dilluns, 4 d’abril del 2016

Entrenaments diferents!!

Cap de setmana de transicions. Com en el darrer cap de setmana, ja en porto uns quants que vaig més amb cabra que amb la bici de ruta. Acostumant posicions, fent pujades però amb la de ruta, canvis de ritme. Aquest cap de setmana havia d'agafar la de ruta dissabte i diumenge fer bici i córrer amb T2, una transició al córrer quan arribés de la sortida de bici, però dissabte vaig modificar els plans per poder anar a la cursa CORRE PER L'AUTISME que es feia a Castell d'Aro, i després vaig fer cabra al final.

CORRE PER L'AUTISME era la tercera edició d'una cursa solidària de 6 km. La inscripció era de 8€ i els diners de les inscripcions anaven destinats a l'Associació Via Autisme. Aquest any tenia un nou recorregut per l'entorn de Castell d'Aro. El desnivell acumulat era de 124 m i segons l'organització era de dificultat mitjana. Pràcticament plana, combinava asfalt i terra, i tenia una única pujada de terra d'uns 600m cap al km 3'8. 

Dissabte no feia massa bon dia, estava molt ennuvolat. La cursa començava a les 10:30, i cap a les 10 sortia de casa amb la bici i una bossa amb l'equipació de córrer. Vaig anar a inscriure'm i després vaig deixar la bici i em vaig canviar. Una mica d'escalfament amb companys que havien vingut a fer la cursa (Xavi Gaitx, Manuel Madrid,...) i a les 10:30 puntuals l'speaker donava la sortida dels gairebé setanta corredors. Hi havia un ambient molt macu i més que una competició semblava més anar a córrer per la causa que una cursa però ja sabem com va això, és donar dorsals i haver podi i ens transformem. Va haver un noi que va sortir disparat, gairebé en plan sprint i clar de seguida va marxar. Vaig arrancar d'hora del grup i vaig intentar no perdre'l ni que fos de vista. Quan portavem 1 km i poc em va passar un noi negre amb força facilitat quan jo devia anar a 4 i poc el km i ja vaig pensar, uffff, aquest serà complicat de passar. Vaig mantenir-me a menys de 10 m d'ell força estona però anava guanyant metres perquè va apretar per poder atrapar el primer. Vaig acabar tenint-lo a gairebé uns 20 metres i ell devia tenir el primer a uns 50-60 m. Darrera no portavem ningú. A l'arribar a l'avituallament al km 3'8 ens vam gairebé ajuntar els tres. Després venia la pujada i el que anava primer va petar i es va quedar, el noi negre va passar davant i jo darrera. Tenia l'esperança que per la pujada trialera flaquejés però també mantenia el ritme. Vam baixar per darrera el barri de la Coma i el pessebre i cada cop el tenia més a prop, però al tram de pista ampla i l'asfalt previ a l'arribada va acabar d'apretar i em va treure 30 m ben bons.

Al final,
2na posició
Distància: 6 km
Temps: 24'22"
Velocitat: 4'03" min/km

Valoració
Content per haver-me sabut regular durant el recorregut, que tot i curt, sempre hi ha el perill de precisament sortir excessivament fort i petar. Cap al final em sentia millor però això ve donat perquè habitualment entrenem distàncies més llargues i ritmes diferents. Sí que podem fer sèries fortes, i de fet això és el que van ser aquests 6 km però no és la meva finalitat entrenar per distàncies tant curtes i explosives.
Anava a fer la part de córrer del meu entrenament de dissabte i em vaig emportar aquesta alegria. Vaig preguntar si calia que em quedés i em va dir que no i vaig tornar-me a canviar, vaig agafar la bici i vaig anar a fer el que de fet em tocava fer aquest dia, pedalar.

Castell d'Aro / Santa Cristina d'Aro / Llagostera / Cassà de la Selva / Llambilles / Quart / la Creueta / Girona [entro per la Guardia Civil i surto pel cementiri] la Creueta / Quart / Llambilles / Cassà de la Selva / Caldes de Malavella / Llagostera / Santa Cristina d'Aro / Castell d'Aro [vaig recollir la bossa amb l'equipació de córrer] Platja d'Aro / S'Agaró [alàbriga] i Sant Feliu de Guíxols.

Al final,
Distància: 103'4 km
Temps: 2h 56'
Mitja de velocitat: 32 km/h 

Valoració.
Prefereixo fer bici i córrer que córrer i bici però va bé també. 



Aquesta imatge és curiosa perquè el de vermell és en Pere Alsina que em va recollir el premi perquè jo ja era en bici jajajajaja.... Per cert, gràcies Associació Via Autisme i Àrea d'Esports de Castell-Platja d'Aro



El diumenge quedava amb en Jordi Extrem que estava superhipermegamotivat perquè ell el dia abans havia fet descans i jo ja tremolava jajajaja... Vaig sortir de casa cap a quarts de deu amb la bossa amb l'equipació de córrer a l'esquena, com el dia abans i allà a les 10h deixava bossa a can Jordi i sortíem direcció Alt Empordà, en un dia especialment ventós, i jo amb perfil de 60 i 80 a les rodes. Platja d'Aro / Sant Antoni de Calonge / Palamós / Vall-llobrega / Mont-Ras / Palafrugell / Llofriu / Vulpellac / la Bisbal d'Empordà / abans de Corça girem cap a Casavells / Parlavà / Ultramort / Verges / girem a la dreta cap a Torroella de Montgrí [i aquí va començar el vent lateral canyero buffff]  / L'Estartit i mitja volta Torroella de Montgrí / agafem ara la C-31 cap a Pals [el vent lateral va passar a ser frontal i aquí vaig patir un ou perquè anavem apretant però contra el vent no hi ha res a fer, a partir d'aquí el vent ja no ens va deixar, vaig deixar allà casi tota la caixa de "cartutxos" que diem]/ la Gi-652 per Torrent / Llofriu / Palafrugell / Mont-Ras / Vall-llobrega / Sant Joan de Palamós / Palamós / Sant Antoni de Calonge i Platja d'Aro. Ja pensava en com de dur seria el córrer després de la ventolera que ens vam empassar.

Al final,
Distància: 88'24 km
Temps: 2h 46'

Ens canviem i apa, 50 minuts en direcció carril bici i mitja volta quan toqués. Vam fer escalfament, que vaig patir lo meu però poc a poc em vaig revifar i després ja vam anar a una mitja respectable la resta de sortida. Vaig ensenyar a en Jordi part de la cursa del dia anterior i ja va dir que per entrenar pot estar bé per no fer carril tota l'estona.

En fi, vam fer tornada a la calma i cap a can Jordi. Em vaig tornar a posar la roba de ciclisme i cap a Sant Feliu. Platja d'Aro / S'Agaró [Alàbriga] i Sant Feliu de Guíxols. Quina gana que tenia mare meva!!!!!! jajajajajajaa...

Al final,
Distància: 10'52 km
Temps: 50'01"

Bon cap de setmana!!