dilluns, 4 de gener del 2016

Setmana de CAP d'ANY

La setmana passada no vam alterar massa els entrenaments malgrat ésser festes, ...per què ho hauria de fer si hi ha ganes :)))) 

Tot i la sobrecàrrega al múscul soli esquerre el dilluns passat (28/12/2015) vaig provar de córrer. Havia de córrer una hora i quinze minuts a baix de pulsacions però no sabia ni si podria córrer. Vaig córrer a la cinta del gimnàs, i els primers 20'-30' van ser fotuts perquè feia mal però ja vaig començar escalfant caminant, i cada cop caminant més ràpid fins córrer la hora i quart. Després vaig fer una tornada a la calma llarga, uns bons estiraments de soli, bessons, quàdriceps i isquiotibials, i cap a casa. 

El poder tornar a córrer m'ha alleugerit una mica perquè la setmana anterior que no ho havia pogut fer ja em va tocar el crostó, perquè tot i que ara faig base, per mi és molt important dedicar hores de volum en totes les disciplines i no perdre-me'n gaires. El cos després sempre m'ha agraït aquesta inversió de temps en millor estat de forma físic pels microcicles d'intensitat que vindran i més seguretat a nivell psicològic per afrontar la resta de temporada.

Dimarts vaig fer natació on continuem augmentant metres però l'assimilació de tècnica i correcció d'errors són el més important. Dimecres em notava una mica carregat i vaig fer estiraments i vaig deixar anar cames amb la bici i dijous (31/12/2015) vaig sortir a fer tirada en bici amb en Xavi González. Quedava amb ell a les 9h a la BP de Sant Feliu i vam fer una bona sortida a bon ritme. Sant Feliu de Guíxols / Santa Cristina d'Aro / vam anar cap a la Font Picant i vam pujar l'alt de ROMANYÀ DE LA SELVA [sempre dic "alts" perquè els que no els conegueu no són ni ports. A la volta ciclista Catalunya els citen així, i ho he adoptat] vam baixar cap a Calonge i vam a anar a pujar l'alt de la GANGA / baixem cap a la Bisbal d'Empordà i anem a buscar l'alt de SANTA PELLAIA per Cruïlles i Sant Sadurní de l'Heura/ baixem cap a Cassà de la Selva / Llagostera/  anem cap a buscar l'ATALAIA que porta a Tossa i baixem cap a Tossa de Mar / d'aquí agafem i tornem cap a Sant Feliu de Guíxols per la costa.  [Perquè veieu que són alts i no "portacos", en total vam fer un desnivell positiu: 1550m (màxima inclinació 14%)]

Al final,
Distància: 108'72 km
Temps: 4h 12'
Mitja de velocitat: 26'6 km/h

El dissabte i el diumenge he fet dues sortides amb els toperos, sortint a les 10 del matí, dissabte de la ronda de Llevant i diumenge de la Creu Roja de la carretera de Palamós. Dissabte sortida amb en Jordi Padrós, la Dunia Fors, Dani Romera, la Berta Orozco, etc. Una sortida tranquila de cadència fent la GANGA i SANTA PELLAIA i cap a casa.

Al final,
Distància: 81'03 km
Temps: 3h 21'
Mitja de velocitat: 25'2 km/h

Diumenge, sortida cap a l'Empordanet amb en Jordi Padrós, en Paco Ríos, l'Andreu Lucena i en Juanma. Més cadència. Sant Feliu de Guíxols / Platja d'Aro / Sant Antoni de Calonge / Palamós [passant per la costa. Pujada pel club Nàutic] Sant Joan de Palamós / Vall-llobrega / anem a buscar camí ral fins a Mont-Ras / Palafrugell / Esclanyà / Regencós / Pals / Sant Feliu de Boada / Palau-Sator / Ullastret / Matajudaica / Casavells / Corçà / la Bisbal d'Empordà / alt de la GANGA / Calonge / Sant Antoni de Calonge / Platja d'Aro / S'Agaró i Sant Feliu de Guíxols.
Al final,
Distància: 81'84 km
Temps: 3h 36'
Mitja de velocitat: 24'5 km/h

Valoració.
Doncs acumulant amb calma aquest cap de setmana. Ritme massa lent pel meu gust però aprofitant per mirar de mantenir cadència, tècnica i posició damunt la bici que habitualment no mirem si la fem bé o no.